محمدحسن پیرچه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرهفته بسته‌های اطلاعاتی به منظور ایراد سخنرانی برای خطیبان نماز جمعه در شهرهای استان سمنان ارسال می شود و امامان جمعه براساس چارچوب‌های مشخص و تعیین‌شده، می توانند اظهار نظر و سخنرانی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که خطیبان نماز جمعه بسته‌های اطلاعاتی را دریافت کرده باشند، اما مغایر با سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه سخنرانی انجام شود، از امام جمعه توضیحاتی خواسته می شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان ادامه داد: تمامی سخنرانی‌های ائمه جمعه باید پیرامون حفظ جایگاه ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و دمیدن روح امید در جامعه باشد، از سوی دیگر، با ایراد سخنرانی‌های جذاب و دلنشین اقشار مردم به حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه علاقه مند شوند.

پیرچه تصریح کرد: اگرچه امامان جمعه از سخنرانان دانشمند و باتخصص هستند و مصالح کشور را به خوبی می دانند، اما محورهای سخنرانی در بخش‌های مختلف به این شخصیت‌های فرهیخته اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه باید به این موضوع توجه داشته باشند که در بیان سخنان نباید نسبت به قوای سه‌گانه انتقادهای تندی داشته باشند و انتقادها باید سازنده باشد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان گفت: بیان مشکلات مردم و مطالبه‌گری برای رفع نیازهای اقشار جامعه از جمله وظایف نانوشته امامان جمعه است که این افراد فرهیخته با برقراری ارتباط با مسئولان برای رفع چالش‌ها در تلاش هستند.

نماز جمعه در ۱۹ نقطه استان سمنان برگزار می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.