شهید اردکانی، فرزند رضا و فاطمه سلطان دهم مهر ۱۳۴۰ در شهرستان دامغان در خانواده‌ای مومن و متدین دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، در اخلاق خوش و سیرت نیکو الگویی برای هم سن و سالانش بود، در طول دوران زندگیش هیج کس صدای بلند از او نشنید، همواره به دنبال شاد کردن دل خانواده و کمک کردن به دیگران بود.

این شهید جلیل القدر تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد، اما به دلیل درگیر بودن کشور در جنگ با متجاوزگران، ادامه تحصیل نداد و به عنوان سرباز از طرف ارتش لشگر۷۷پیاده تیپ یک رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

 شهید اردکانی، حدود ۱۱ ماه و پنج روز  شجاعانه و مردانه با سن و سال کمش پابه پای دیگر رزمندگان در دفاع از خاک میهن اسلامی ایفای نقش کرد و سرانجام در سوم اسفند ۱۳۶۰ در یکی از عملیات‌ها در تنگه چزابه در اثر اصابت ترکش خمپاره  به دوستان شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار در بخشی دیگر از وصیت نامه خود، آورد: آرزو می‌کنم که در جبهه نبرد اسلام با کفر و حق علیه باطل و نبرد بی‌امان ملت ایران با دشمن، کفار بعث عراق با از بین بردن مزدوران عراقی کشته شوم،  امیدوارم که شیعیان اسلام، امام علی(ع) و امام حسین(ع)  را بشناسند و دیگران را آگاه کنند که اگر امام علی(ع) را نشناسیم دوست و یاریگر ائمه اطهار نخواهیم بود.

پیکر مطهر شهید اردکانی ، در گلزار شهدای فردوس رضا(ع)  زادگاهش واقع در دامغان به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.