مجتبی جوهری روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان، با اشاره به قدمت سه هزار ساله ورزش زورخانه ای و پهلوانی در ایران، افزود: نبود وحدت و انسجام رویه در بین مدیران و همچنین فقدان نظم و آیین نامه این رشته ورزشی در سال های گذشته سبب عقب افتادگی آن شد.

وی با اشاره به فعالیت ۹۱۲ زورخانه در کشور، بیان کرد: طی یک ماه گذشته ۱۲ زورخانه در استان های مختلف کشور در نتیجه تلاش هیات های ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی  به بهره برداری رسید.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه داد:  همراهی و همفکری روسای هیات ها و مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان ها با هدف پیشبرد اهداف و ترویج و توسعه این رشته ورزشی در جامعه به ویژه نسل جوانان لازم است.

وی با بیان اینکه برخی آسیب‌ها از جامعه ورزش شروع می‌شود، گفت: بزرگان ورزش نباید مقابل هم قرار بگیرند و بنای تخریب داشته باشند.

جوهری به تاکید مقام معظم رهبری برای رشته ورزشی زورخانه ای اشاره و تصریح کرد: مسولیت متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی با وجود تاکیدهای مقام معظم رهبری نسبت به سایر رشته ها بیشتر است، اما برخی از کمبودها و کوتاهی ها سبب عقب ماندگی این ورزش شده است.

رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی، به اقدام های سال های اخیر برای تدوین آیین نامه این رشته ورزشی اشاره و اضافه کرد: با هدف گسترش، ترویج و همسان سازی این ورزش در سراسر کشور، آیین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تدوین شد.

وی افزود: به منظور ارتقای آیین نامه ورزش زورخانه ای و پهلوانی از کارشناسان و صاحبنظران دیدگاه های کارشناسی و تخصصی اخذ و در آیین نامه برای اصلاح و به روزرسانی اثرداده می شود.

حضور ۲۰۰۰ عضو در شورای عالی پیشکسوتان و جوانان

جوهری گفت: شورای عالی پیشکسوتان و جوانان رشته زورخانه ای و پهلوانی برای تحقق اهداف و سیاست های فدراسیون مبنی بر توسعه همگانی این رشته ورزشی با استفاده از تجربه نسل گذشته و توان اجرایی نسل جوان شکل گرفت.

رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی ادامه داد: یک هزار پیشکسوت و نیز یک هزار جوان دانش آموخته دانشگاهی با عنوان قهرمانی در این رشته ورزشی عضو شوراهای عالی پیشکسوتان و جوانان هستند.

وی به ضرورت ساماندهی و به روزرسانی آیین نامه و مقررات این رشته ورزشی با بهره گیری از مبانی علمی و خرد جمعی تاکید و بیان کرد: هیات های استانی ورزش زورخانه ای و پهلوانی راه اندازی و شورای عالی پیشکسوتان و جوانان را مورد توجه قرار دهند.

جوهری، تعیین شاخص های استعدادهای ورزش زورخانه ای را مقدمه شناسایی ظرفیت های این رشته ورزشی برشمرد و گفت: شاخص های استعدادهای ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کشور وجود نداشت، اما در حدود ۲ سال اخیر، کارشناسان این حوزه در حال مشخص کردن این مولفه ها هستند.

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی یادآور شد: در ۲ المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور حدود ۵۰ ورزشکار رده سنی نونهالان این رشته ورزشی شناسایی شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی‌ پهلوانی استان سمنان امروز با حضور جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زوخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور و مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد، سید حسن سبزواری و حسنعلی حسین‌پور ۲ نامزد ریاست هیات بودند که حسین پور پیش از برگزاری این انتخابات انصراف داد و در نتیجه سبزواری با کسب ۱۶ رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات ورزشی انتخاب شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.