حبیب‌الله خجسته‌پور روز سه‌شنبه در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال استان سمنان همزمان با هفته گردشگری در تالار دانش دانشگاه سمنان افزود: مردم، بخش‌خصوصی و مدیران و کارکنان دستگاه‌های‌اجرایی سه ضلع موثر در توسعه گردشگری هستند که باید آموزش‌های متناسب را فرابگیرند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی و خدمات گردشگری مانند هتل‌داری، بوم‌گردی‌ها، مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارکنان هر کدام نیازمند آموزش متناسب هستند.
وی اظهارداشت: گردشگر در معرض فضای انسانی قرار می‌گیرد و همه مردم باید آموزش ببینند و شیوه برخورد و انتقال مفاهیم را یادبگیرند.
به گفته خجسته‌پور، گردشگری به عنوان صنعت یاد می‌شود و نباید فقط به صورت تفنی و سرگرمی در نظر گرفته شود، باید راهکار رونق در توسعه صنعت گردشگری مدنظر باشد.
خجسته‌پور، گردشگری را صنعتی اشتغالزا، کمک کننده به معیشت، نشاط آور و انتقال دهنده ارزش‌ها و فرهنگ‌ها دانست و گفت: این صنعت نیازمند تامین زیرساخت و ابزار است، اما نیازمند ابزار سخت نیست.
وی اضافه کرد: گردشگر از آثار تاریخی بازدید می‌کند و از کشوری به کشوری با فرهنگ‌ها آشنا می‌شود و آن را انتقال می دهد.
خجسته‌پور تصریح کرد: صنعت گردشگری دارای ویژگی‌های خاصی است و ضلع اصلی رونق این صنعت عامه مردم هستند که با گردشگر در ارتباطند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه استان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری است، تاکید کرد: تعامل بخش خصوصی، دولتی و مردم لازمه رونق صنعت گردشگری است.
خجسته‌پور یادآور شد: گام اول برای توسعه گردشگری باید افزایش میزان ماندگاری مسافران عبوری باشد و هیچ‌کاری به ثمر نمی‌رسد مگر پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد.
ولی الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور شرکت در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال استان به سمنان سفر کرده است.
پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است. شعاری که سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ برگزیده «گردشگری و اشتغال؛ آینده‌ای بهتر برای همه» است. برنامه های هفته گردشگری امسال در ایران نیز با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» از پنجم مهرماه آغاز شده است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.