نوید دانایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵، بیان کرد: تعداد ماموریت‌های شهری پنج ماه نخست سال ۹۸ در استان سمنان، یک هزار و ۴۸۱ مورد ترافیکی، یک هزار و ۱۹۸ مورد غیرترافیکی و هفت هزار و ۲۴۲ مورد رسیدگی و انتقال بیمار بوده است.

وی افزود: این آمار در پنج ماه نخست سال گذشته، یک هزار و ۴۶۲ ماموریت ترافیکی، ۹۷۸ ماموریت غیرترافیکی و ۶ هزار و ۷۸۸ ماموریت انتقال و رسیدگی به بیمار بود.

دانایی با اشاره به افزایش ماموریت‌های شهری نسبت به جاده‌ای گفت: پنج ماه نخست امسال ماموریت‌های جاده‌ای یک هزار و ۴۳۷ مورد ترافیکی،۵۲۰ مورد غیرترافیکی و سه هزار و ۲۶۸ مورد رسیدگی و انتقال بیمار بود، این در حالی است که در پنج ماه نخست سال ۹۷ تعداد ماموریت‌های جاده‌ای ترافیکی یک هزار و ۷۸۴ مورد، ۳۲۰ مورد غیرترافیکی و سه هزار و ۲۲۱ مورد رسیدگی و انتقال بیمار بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تعداد ماموریت‌های اورژانس مرتبط با حمل و نقل در پنج ماه نخست امسال را ۲ هزار و ۹۱۸ مورد با چهار هزار و ۳۵۲ مصدوم و در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۲۴۶ مورد با چهار هزار و ۲۴۶ مصدم اعلام کرد.

۷۴ ماموریت اورژانس هوایی در پنج ماه امسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: اورژانس هوایی استان سمنان در پنچ ماه نخست امسال ۷۴ مورد ماموریت انجام داد که ۶۸ مورد ترافیکی بود و ۹۸ مصدوم توسط اورژانس هوایی در همین مدت به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیان کرد: اورژانس استان سمنان با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی منطقه و قرار گرفتن در مسیر عبور زائران حرم امام هشتم در ایام مختلف سال با میزان بالایی از تماس‌های تلفنی و مأموریت‌ها مواجه است.

وی گفت: ۳۰ دستگاه آمبولانس دارای کد فعال و ۵۴ دستگاه در حال خدمت رسانی به مردم سمنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه همه کارکنان اورژانس استان  از دانش آموختگان فوریت‌های پزشکی هستند، گفت: ۱۴۹ نفر کاردان و کارشناس پزشکی در اورژانس استان سمنان فعالیت می‌کنند.

اورژانس ۱۱۵ سمنان دارای ۲ پایگاه شهری جاده‌ای پیش بیمارستانی، هشت پایگاه شهری، ۲۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است.

۲۶ شهریور، روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ در تقویم رسمی ایران ثبت شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.