صدیقه مسعودیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۱۵ نفر همزمان با اجرای طرح نذر خون به پایگاه انتقال خون دامغان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶۷ نفر موفق به اهدای خون شدند. 
وی ادامه داد: این آمار متعلق به ۱۴ روز ابتدایی اجرای این طرح است که از این تعداد ۱۷ نفر مراجعه بار اولی بودند و هشت نفر از اهداکنندگان از بانوان دامغانی بودند.
وی تصریح کرد: در سال جاری، همچون سال های گذشته، پایگاه انتقال خون دامغان در ایام محرم، تاسوعا، عاشورا و یازدهم محرم نیز، میزبان عزاداران حسینی برای اهدای خون بود.
مسعودیان اضافه کرد: در مدت ۴۰ روز اجرای طرح نذر خون سال ۹۷، یک هزار و ۱۷۷ نفر به پایگاه اهدای خون دامغان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰ نفر بانوان و ۸۴ نفر مراجعه اولی بودند و در مجموع یک هزار و ۶ واحد خون اهدا شد.
وی خاطر نشان کرد: طرح نذر خون همه ساله از ابتدای محرم تا اربعین حسینی اجرا می شود که عزاداران در این ایام، به یاد فداکاری و سخاوت مولای‌مان در صحرای کربلا ، خون خود را به نیازمندان اهدا می کنند.
مسعودیان ادامه داد: طرح نذر خون امسال از ۱۰ شهریور ۹۸ تا ۲۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: علاقه مندان به شرکت در پویش نذر اهدای خون در شهرستان دامغان می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت الی ۱۳ و روز پنجشنبه از ساعت هشت الی ۱۲ به پایگاه انتقال خون دامغان برای اهدای خون مراجعه کنند.
سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان دامغان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان، پایگاه انتقال خون دامغان یکشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ الی ۲۰ آماده پذیرش اهداکنندگان است. 

سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند که این آمار در شهرستان دامغان ۸۵ درصد است. 
مردم شهرستان دامغان در شاخص اهدای خون بر حسب جمعیت رتبه اول استان سمنان و در شاخص اهدای مستمر خون، رتبه اول در کل کشور از سال ۱۳۸۷ را دارند.
مرکز انتقال خون دامغان با ۱۱ کارمند دارای بخش های خون گیری، فرآوری و پخش خون است. سالانه بین هفت تا هشت هزار واحد خونی در پایگاه انتقال خون دامغان از اهداکنندگان دریافت می شود.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.