سورنا ستاری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در بخش شهمیرزاد استان سمنان افزود: کمک خیران در حوزه فناوری، در واقع کمک به زایش فکر جوان و کارافرینی است و باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.
وی تاکرد کرد: سمنان در استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت مرکز رشد فناوری عملکرد خوبی داشته و برای شکوفایی هر چه بیشتر، از این مرکز در حد توان حمایت می‌شود.
وی ادامه داد: برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر مرکز خیرساز رشد واحدهای فناور در شهمیرزاد ۱۰ میلیارد ریال کمک درنظر گرفته شده و به این مرکز اختصاص می یابد.
ستاری با اشاره به خواسته برخی پژوهشگران برای ایجاد پژوهشکده گردو در شهمیرزاد افزود: پژوهشکده در کشور زیاد ایجاد شده است، ولی در عمل به نتیجه نرسیده است، برای ایجاد پژوهشکده ابتدا متقاضیان باید فعالیت های انجام شده فعلی در کشور را ببینند و سپس برنامه‌ریزی کنند، از طرف دولت نیز بودجه لازم برای استقرار پژوهشکده تامین می‌شود.
وی با اشاره به سرمازدگی درختان گردو در شهمیرزاد ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد به صورت آزمایشی با تامین هزینه درخت‌های فعلی گردو که دچار سرمازدگی شده است درمان و جوان شوند و این طرح در صورت استقبال و علاقه مندی مالکان اجرا شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور به منظور افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد، شرکت در شورای ادارای استان و بازدید از چند واحد تولیدی دانش بنیان به استان سمنان سفر کرد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.