سرهنگ محمد خوشقدم دوشنبه در حاشیه نشست هماهنگی هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یاد آورشد: همایش پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس با مشارکت سپاه پاسداران ، شهرداری و بنیاد شهید شاهرود از برنامه های این هفته است.

سرهنگ خوشقدم با بیان اینکه در این همایش از بانوان موثر در دفاع مقدس نیز تجلیل می شود، افزود: شناسایی بانوانی که درهشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی و امدادگری به رزمندگان اسلام شرکت داشتند، انجام شده  و در این همایش از آنان تقدیر به عمل می آید.

وی ادامه داد: میز خدمت در مسجدهای محله های اسلامی و کم برخوردار با حضور مسئولان همه دستگاه های اجرایی  شهرستان برای پاسخ گویی به شهروندان برپا می شود.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه در یک روز از هفته دفاع مقدس با خانواده ۵۰ شهید در قالب ۱۵ گروه مسئولان شهرستان دیدار می شود، تصریح کرد: برنامه روایتگری هم در ۲۰۰ مدرسه در دستور کار است.

سرهنگ خوشقدم از اعزام کاروان نمادین به مناطق دفاع مقدس در ۳۰ مدرسه خبر داد و افزود: پیاده روی و کوهپیمایی با همکاری تربیت بدنی و دستگاه های اجرایی شهرستان هم از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شاهرود است.

به گفته وی همه بسیجیان شهرستان شاهرود در برنامه میقات صالحین نمازجمعه شرکت خواهند کرد.

احمد خرم سرپرست فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفت: ازجمله برنامه های پیش بینی شده اجرای نمایش هایی با موضوع دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس،محفل انس با قرآن ، دیدار با خانواده شهداء و اهدای کتاب است.

خرم از برپایی مسابقات ورزشی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: اعرام کاروان های سلامت هلال احمر به مناطق کم برخوردار ، برپایی ایستگاه های سلامت و تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مسوولان موضوع آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: باید از مناسبت های ارزشی از جمله هفته دفاع مقدس و همچنین مناسبت های ملی و مذهبی برای تقویتت باورهای دینی جوانان  استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود اظهار داشت: برپایی برنامه های ارزشی ، فرصت بی نظیری برای ایجاد همدلی ،مشارکت و وحدت در جامعه است.

خرم از دستگاه های اجرایی خواست با ایجاد کارگروه ها و تقسیم برنامه های هفته دفاع مقدس از موازی کاری جلوگیری کنند تا خروجی بهتری داشته باشند.

وی نوآوری و خلاقیت در برنامه های هفته دفاع مقدس را ضروری دانست و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با هر کارگروه نشست های تخصصی و کارشناسانه داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود از برپایی سه میز خدمت در محله های شهرک شهید بهشتی ، شهرک فدک و شهرک ولیعصر خبر داد و افزود: دستگاه های اجرایی باید بعد از پایان هفته دفاع مقدس گزارش های  خود از برنامه های اجرا شده به صورت مکتوب و مصور به فرمانداری ارائه دهند.

برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریور سالروز تجاوز رژیم بعث عراق آغاز می شود.

مردم شهرستان شاهرود بیش از یک هزار و ۱۰۰شهید در دفاع مقدس به نظام اسلامی تقدیم کرده اند.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.