بهرام فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دولت به منظور سوق دادن تولیدکنندگان به سمت مکانیزه شدن و افزایش بازدهی در سطح برای تولید ماهی، تسهیلات ویژه و خط اعتباری مکانیزاسیون در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه تجهیز استخرهای پرورش ماهی به دستگاه‌های هوادهی، برق رسانی و استفاده از فیلترها از جمله اقدام‌ها برای مکانیزه کردن استخرها محسوب می شود، ادامه داد: نصب درام فیلتر برای تصفیه مکانیکی آب خروجی حوضچه های ماهی ۳۰ تا ۳۵ درصد بازدهی در واحد سطح را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۴۵ استخر پرورش ماهی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مکانیزه شدن استخرهای پرورش ماهی میزان تولید در واحد سطح را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

سرپرست امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی سمنان خاطرنشان کرد: در استان به دلیل تنوع آب و هوایی و شرایط اقلیمی امکان پرورش انواع آبزیان، مانند ماهیان زینتی،ماهیان گرم‌آبی از خانواده کپور ماهیان مانند ماهی کپور معمولی، کپور نقره‌ای و علف‌خوار و ماهیان سردآبی از خانواده آزادماهیان مانند قزل آلای رنگین کمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته  ۳۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال طرح در زمینه آبزی پروری به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شد.

وی با بیان اینکه محدودیت در پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های آبی پروری وجود ندارد، یادآور شد: میزان تسهیلات براساس میزان تولید در واحد سطح پرداخت می‌شود و نرخ تسهیلات در مناطق مختلف، متناسب با برخورداری یا محروم بودن، برای اجرای طرح های آبزی پروری متفاوت است.

سرپرست امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی سمنان گفت: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید سالانه هفت تا ۱۰ درصد تولید آبزیان در استان نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

سال ۹۷ یک هزار و ۱۰۰ تن گوشت ماهیان سردآبی و گرم آبی در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شد و پیش بینی می شود  امسال این میزان افزایش یابد.

در استان سمنان ۲۴۵ استخر پرورش ماهی وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۵ استخر مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و بقیه مربوط به ماهیان گرم‌آبی است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.