سید محسن طباطبائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: تجهیز سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان دامغان از سال گذشته تا کنون با لوله گذاری سه هزار و ۲۰۰ متر از مسیرهای اصلی آب در بخش شرکت های تعاونی انجام شده است. 
وی اضافه کرد: لوله گذاری این سامانه های آبیاری با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  به بهره برداری رسیده است.
طباطبائیان تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان دامغان در ناحیه گرم و خشک، همواره کاهش اتلاف آب مد نظر بوده است که در این راستا انتقال آب از طریق لوله و با کانال های بتنی انجام می شود تا میزان هدررفت آب دراین بخش کاهش یابد.
وی ادامه داد: استفاده از کانال های بتنی و لوله گذاری علاوه بر انجام صحیح روند انتقال آب در کشاورزی،صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر آبی، می تواند در جلوگیری از آلودگی آب و افزایش بهره وری و عملکرد محصول نقش به سزایی ایفا کند. 
طباطبائیان خاطر نشان کرد: در سال های اخیر، اقدامات چشمگیری در توسعه سامانه های نوین آبیاری در شهرستان انجام شده است که این روند در حال گسترش است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: از سال ۹۷ تا کنون در راستای اجرای سامانه آبیاری نوین در دامغان، ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به بهره برداران پرداخت شده است.
شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.