استاندار سمنان از کویر به عنوان یک منبع ثروت نام برد و گفت: کویر پرجاذبه استان سمنان آنگونه که شایسته بوده معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس از کویر به عنوان یک منبع تولید ثروت خوب استفاده کردند.

وی از اقلیم استان سمنان به عنوان یک اقلیم پرجاذبه، متفاوت و حیرت‌انگیز نام برد و افزود: از بدو ورود به استان در شهرستان گرمسار تا شهرستان‌های آرادان، سرخه، سمنان، دامغان ، شاهرود و میامی شاهد یک اقلیم پرجاذبه کویری در استان هستیم ضمن آنکه در نوار شمالی استان و به فاصله کمی از کویر در بالادست شاهد آب‌وهویی کوهستانی، نسبتا سرد و پرجاذبه هستیم.

استاندار سمنان از توسعه گردشگری به عنوان یک راهبرد برای مدیریت اجرایی استان نام برد و گفت: ما خود را ملزم به محقق کردن این راهبرد می‌دانیم.

آشناگر از سمنان به عنوان یک استان کهن و تاریخی نام برد و اظهار کرد: استان سمنان و خصوصا شهرستان دامغان به عنوان یکی از سرزمین‌های کهن از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است.

وی از شب‌های کویری به عنوان یک جاذبه پرمخاطب در دنیا نام برد و گفت: بسیاری از گردشگران دوستدار استفاده از این ظرفیت کمتر معرفی شده استان هستند لذا باید در این بخش با دعوت از تورلیدرها بیش از پیش به معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان بپردازیم.

استاندار سمنان از عشایر استان و خصوصا ایل سنگسر به عنوان یک ظرفیت مهم دیگر در حوزه گردشگری نام برد و اضافه کرد: تنوع محصولات لبنی در بین این عشایر منحصر به فرد است و برخی از مواد لبنی تولیدی این ایل منحصر به این منطقه است.

وی بر لزوم توسعه بیشتر صنعت گردشگری در استان تاکید و تصریح کرد: صنعت گردشگری صنعتی است که با کمترین منابع وسرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین ثروت را ایجاد کند.

آشناگر از معرفی ظرفیت‌های گردشگری به عنوان یک گام مهم یاد کرد و گفت: در این حوزه باید علاوه بر دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت رسانه‌ها، اهل قلم، سازمان‌های مردم‌نهاد و..نیز استفاده کنیم.

این مقام ارشد اجرایی توسعه زیرساخت‌های اقامتی را دیگر نیاز استان در این بخش برشمرد و گفت: توسعه مراکز بوم‌گردی ، فراهم کردن امکانات مورد نیاز گردشگران و..از دیگر مواردی است که باید برای توسعه این صنعت پردرآمد مورد توجه قرار گیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.