نوید دانایی روز پنجشنبه در آئین افتتاح خانه بهداشت گرمسار افزود: خیران بازوی توانمند در اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی در استان سمنان هستند و مشارکت خیران در اجرای عمرانی در شهرستان گرمسار مطلوب است.

وی خاطر تشان کرد: بازسازی مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت با توجه به تغییر اولویت‌ها در وزارت بهداشت در استان سمنان در دست اجرا است و ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهید صفری گرمسار در راستای افزایش سلامت اجتماعی در غرب استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان ادامه داد: با افتتاح این طرح دست‌کم ۱۲ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی گرمسار از طرح‌های خدمات‌دهی در این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

دانایی تصریح کرد: مراکز جامع خدمات سلامت در هر شهرستان در ۲ بخش پیشگیری و درمان ابتدایی خدمات‌دهی می کند و اجرای طرح‌های پیشگیری در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

در این آیین مهدی شادنوش رئیس مرکز پیوند و بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خیران و مسئولان شهرستان گرمسار حضور داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.