فرمانده انتظامی استان از کشف 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کارخانه ای نیمه تعطیل در گرمسار خبر داد و گفت: ارزش ریالی ماینرهای توقیف شده بالغ بر 10 میلیارد ریال برآورد می شود .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،به نقل از ناجا سمنان،سرهنگ عبداله حسنی اظهار کرد: استخراج ارز دیجیتال با نصب دستگاه‌های ماینر در مزارع و کارخانجات پدیده جدیدی است که ضمن آسیب به شبکه توزیع برق، برای اقتصادی ملی نیز تهدید محسوب می‌شود .

وی با اشاره به گرایش برخی مزرعه‌داران و کارخانه‌داران به این اقدام مجرمانه، تصریح کرد: گزارش‌هایی دریافت کردیم که مدیران کارخانه نمک در گرمسار اقدام به نصب دستگاه‌های ماینر کرده‌اند .

حسنی به هماهنگی با قاضی پرونده و اعزام تیم عملیاتی به همراه رئیس اداره تعزیرات این شهرستان به این کارخانه اشاره و خاطرنشان کرد: این کارخانه اخیرا به علل مختلف تعدیل نیرو کرده و در حالت نیمه تعطیل است .

فرمانده انتظامی استان از بازدید ماموران پلیس از کارخانه و کشف اتاقکی بالای پشت بام خبر داد و گفت: دراین محل 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتال نصب شده بود که با کولرهای متعدد و سیستم‌های خنک کننده تهویه می‌شد .

سرهنگ حسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را 10 میلیارد ریال برآورد کرده اند، ضمن قدردانی از همکاران خود در شهرستان گرمسار تاکید کرد: اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در سراسر استان، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.