عباس قندالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته نیز بیماری های قلبی و عروقی با ۳۷ درصد، سرطان ها و تومورها با ۱۴ درصد و بیماری دستگاه تنفسی با ۹ درصد سه دلیل عمده فوت در استان سمنان بوده است.

وی با اشاره به میزان وفات در سه ماه ابتدایی سال ۹۸، بیان کرد: ۸۶۹ مورد فوت شهروندان در استان سمنان ثبت شد که ۶۲۲ مورد شهری و ۲۴۵ مورد روستایی بود.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ادامه داد: شهرستان های شاهرود، سمنان، دامغان به ترتیب با ۱۹۶، ۱۸۷ و ۱۲۵ مورد فوت در بهار ۹۸ بیشترین میزان مرگ و میر را به خود اختصاص دادند.

قندالی با بیان اینکه روند میزان عمومی فوت در سمنان در پنج سال گذشته کاهشی بود، تصریح کرد: نرخ عمومی وفات در سال ۹۷ به ازای هر یک هزار نفر ۴.۹ بود.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰ مورد ولادت در بهار ۹۸ در این استان ثبت شد که از این تعداد، یک هزار و ۵۱ نوزاد پسر و ۹۶۹ نوزاد دختر بودند.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته ۹ هزار و ۳۳۰ مورد ولادت و سه هزار و ۳۸۷ مورد وفات در استان سمنان ثبت شد؛ سمنان در سال ۹۶ نیز کمترین میزان عمومی ازدواج و ولادت کشور را در بین استان‌ها داشت.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.