نبی الله خدابخش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» با قصه‌هایی از دل  زندگی انسان‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی استان سمنان در نیمه دوم مهر ۹۸  به صورت استانی و آذرماه به صورت بین الملی برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به هدف این جشنواره مبنی بر ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، این رویداد را یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه اعلام کرد و گفت : بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نیمه‌ی دوم مردادماه با حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله و قصه‌گویان ۱۸ ساله به بالا با رویکرد «تمرین زندگی» و با محور موضوعی «قصه‌ی زندگی من» در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار می‌شود.

خدابخش افزود: علاقه مندان تا پایان مردادماه می توانند با مراجعه حضوری به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان سمنان و یا پایگاه اینترنتی به نشانی www.kanoonfest.ir در بخش  قصه گویی و مقاله نویسی جشنواره ثبت نام کنند . 

وی بیان کرد: بیست و دومین جشنواره بین االمللی قصه گویی  در ابتدا بین قصه گویان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با هفته ملی کودک برگزار خواهد شد و برگزیدگان در ادامه در مرحله منطقه ای در کشور  به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت با حضور قصه گویان از کشورهای مختلف بخش بین المللی این جشنواره  برگزار خواهد شد .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با ارسال بیش از ۵ هزار اثر تا به امروز با استقبال خوبی از سوی قصه گویان در تمامی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه شده است .

انتشار فراخوان مقاله‌نویسی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: بر اساس این فراخوان در بخش علمی این جشنواره شش محور موضوعی و ۱۶ موضوع برای مقاله‌نویسی تعیین شده است.

خدابخش بیان کرد: «قصه‌ و پرورش تفکر»، «روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی»، «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه»، «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» و «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» شش محور موضوعی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند در محور موضوعی «قصه و پرورش تفکر» با چهار موضوع «قصه‌گویی و پرورش انواع هوش»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر فلسفی»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر مراقبتی» و «قصه‌گویی و پرورش تفکر مشارکتی» و همچنین در محور «روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی» با دو موضوع «قصه‌گویی با روش‌ها و رویکردهای نوین» و «قصه‌گویی و زبان‌آموزی» مقاله‌های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

وی گفت: برای ارایه مقاله در محور موضوعی «قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی» سه موضوع‌ «روایت‌شناسی و روایت‌پژوهی قصه»، «قصه‌گویی و نشانه‌شناسی» و «قصه‌گویی و جامعه‌شناسی» و همچنین در محور موضوعی «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه» سه موضوع «قصه‌های فولکلور و ادبیات عامیانه»، «مخاطب‌شناسی قصه‌ها» و «بهره‌گیری نقالی و پرده‌خوانی در قصه‌گویی» درنظر گرفته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: بر همین اساس در محور موضوعی «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» سه موضوع «قصه‌گویی و مهارت‌های زندگی»، «تأثیر قصه‌گویی بر جنبه‌های مختلف رشد و فرایند آن» و «قصه‌گویی و ارتقای سلامت روان» و محور موضوعی «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» یک موضوع‌ «قصه‌گویی، تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌المللی» تعیین شده است.

مهلت ارسال آثار به این بخش ۳۰ مهر ۹۸ و داوری و زمان اعلام نتیجه ۱۵ تا ۲۰ آبان تعیین شده است.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.