حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت پنج مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه افزود: نماز جمعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از ارزش‌های معنوی انقلاب است.

وی نماز جمعه را یک عبادت همراه با سیاست دانست و گفت: نماز جمعه عبادتی عبادی، سیاسی است که امام جمعه در آن نقش فرمانده قرارگاه فرهنگی را بر عهده دارد.

رستمیان ادامه داد: سفارش به تقوا، ایمان، بصیرت، بیان مشکلات روز جامعه، آگاهی بخشی به مردم و بیان مهارت‌های زندگی سالم، از نکات مهم است که ائمه جمعه باید در خطبه‌های خود به آن توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی از نکات مهم و قابل اهمیت است که امامان جمعه باید با بصیرت افزایی، مردم را به سمتی سوق دهند که جامعه در حرکت انقلابی خود به این جهت بخشی نیاز دارد.

رستمیان به اهمیت حضور مردم در نماز جمعه اشاره و اضافه کرد: اقامه نماز جمعه علاوه بر بخشش گناهان و ثواب بسیار زیاد، سبب افزایش آگاهی مردم نسبت به تحولات جهان، منطقه و بیداری مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان در کنار مردم باید در نماز جمعه شرکت کنند چرا که نماز جمعه سنگر معنوی است که مسئولان با حضور خود در این مکان سبب دلگرمی مردم می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: امروز با برگزاری نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر کشور، گستردگی نماز جمعه به واسطه انقلاب احساس می‌شود.

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پنجم مرداد ۱۳۵۸ در تهران به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.