سیف الله سعدالدین شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که رتبه بندی آن، شامل سه نمایه نامه علوم، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر است.
وی با اشاره به قرار گرفتن 26 دانشگاه کشور در جدیدترین رتبه بندی لایدن، بیان کرد: امسال دانشگاه های دنیا در 20 شاخص در قالب چهار معیار کلی مرجعیت علمی، همکاری علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در لایدن رتبه بندی شدند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: شاخص جنسیت به تازگی به عنوان یک شاخص تاثیرگذار به ملاک های این رتبه بندی افزوده شده است.
استاد تمام دانشگاه سمنان تصریح کرد: ملاک لایدن برای انتخاب 963 دانشگاه برتر جهان، تعداد انتشارات صورت گرفته می باشد که در فاصله سال‌ های 2014 تا 2017 در وب او ساینس ( web of science) استفاده شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: امید است دانشگاه سمنان در سایر رتبه بندی های معتبر جهانی نظیر رتبه بندی تایمز، شانگهای و جهان اسلام جایگاه مطلوبی کسب کند.
به گزارش ایرنا، ایران در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست را به لحاظ تعداد دانشگاه های برتر در اختیار دارد.
23 دانشگاه کشور در سال 2018 در این رتبه بندی حضور یافت.
در سال 2014 تا 2017 به ترتیب 18، 14، 13 و 12 دانشگاه کشور در این رتبه بندی قرار گرفت.
در سال 2012 هیچ دانشگاهی از کشور در بین دانشگاهای برتر دنیا حضور نداشت و در سال 2013 پنج دانشگاه در این نظام رتبه بندی جای گرفت.
به گزارش ایرنا، دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی دردانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.