علی اکبر عباسی راد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، از آغاز عملیات کاشت گل محمدی با مشارکت شرکت تعاونی های مردمی حوضه آبخیز اگره خبر داد و گفت: برای انجام این طرح 200 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 97 هزینه شده است.
وی افزود: برای زیر کشت بردن 20 هکتار از اراضی، نیاز به کاشت 6 هزار اصله گل محمدی است که این نهال ها توسط اداره منابع طبیعی خریداری و در اختیار شرکت قرار گرفته است.
عباسی راد ادامه داد: در این عملیات مشارکتی، اداره منابع طبیعی تعهد تهیه نهال های گل محمدی و شرکت کشت و صنعت تویه دروار تعهد انجام عملیات کشت، آبیاری، حفاظت و نگهداری را برعهده گرفته است.
وی اظهار داشت: از بهمن 97 تا کنون چهار هزار اصله گل محمدی در اراضی امیریه و پنج هکتار باغ گل محمدی به یاد شهیدان در اردوگاه قدس دامغان ایجاد شد.
عباسی راد اضافه کرد: در چهار سال اخیر حدود 100 هکتار از اراضی شهرستان با مشارکت منابع طبیعی زیرکشت گل محمدی رفته است، بیشترین کشت گل محمدی در شهرستان دامغان مربوط به شهرهای امیریه، دیباج و منطقه تویه دروار بخش امیرآباد است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، گل محمدی به عنوان یکی از محصولات کشاورزی مهم در شهرستان دامغان است که مصرف خوراکی و دارویی دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.