به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز پنجشنبه در آیین ادای احترام به جایگاه شهیدان استان در گلزار شهدای دامغان، افزود: راه دشوار و جذاب انقلاب در طول 40 سال اخیر طی شد که این عزت به دلیل 2 ویژگی مهم خون شهدا و قلم عالمان انجام گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: شهیدان با نثار جان خود مسیر را برای معلمان و معلم نیز با قلم، زبان، تعلیم و تربیت خود زمینه اعتلای جامعه را فراهم کردند.
دستورانی به 12 اردیبهشت و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: استاد مرتضی مطهری، بزرگ معلم فرزانه انقلاب است که اسوه بسیار خوبی برای ملت ایران به ویژه جامعه فرهنگیان است.
وی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، جوانانی برومند تحویل جهان اسلام و بشریت داد که این شهدا با خون خود، همواره پرچم اسلام را بر قله ها برافراشتند.
دستورانی افزود: در هفته معلم امسال تعداد یک هزار نفر از معلمان نمونه در 1000 مدرسه، توسط اولیا و مربیان تجلیل می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: گلباران مزار شهدا، برگزاری 12 همایش متمرکز شهری و استانی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، تجلیل از معلمان نمونه، دیدار با پیشکسوتان و عیادت از بیماران فرهنگی، از اصلی ترین برنامه های هفته معلم در سال 98 است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی 124 شهید فرهنگی و 122 شهید دانش اموز را تقدیم نظام کرده است.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم در یک هزار و 100 فضای آموزشی با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
9856
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.