به گزارش ایرنا، سعید هژبری روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: تامین اعتبار ساخت مجتمع آموزشی در منطقه خسارت دیده از رانش زمین کالپوش در شهرستان میامی نیازمند کمک خیران است.
به گفته وی، درصورت تامین و تخصیص اعتبار از محل اعتبارهای ملی و استانی و استفاده از ظرفیت خیران، مجتمع آموزشی در منطقه کالپوش میامی تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.
هژبری با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آموزشی در منطقه کالپوش شهرستان میامی به 14 هزار متر مربع زمین نیاز دارد، افزود: ساخت این مجتمع به دلیل شرایط آب و هوایی و دور دست بودن با محدودیت هایی مواجه است و تسریع در ساخت نیازمند کمک و هم افزایی دستگاه های اجرایی مرتبط است.
وی تصریح کرد: در پی رانش زمین در روزهای گذشته در منطقه کالپوش شهرستان میامی و تصمیم شورای مدیریت بحران مبنی بر جابه جایی روستای حسین آباد در منطقه کالپوش، 2 مدرسه 6 کلاسه، یک مدرسه 12 کلاسه، یک خوابگاه 360 نفری و یک هنرستان 6 کلاسه نیاز است و ایجاد یک مجتمع آموزشی استاندارد همه این نیازها را رفع می کند.
هژبری خاطر نشان کرد: اقدام کوتاه مدت برای جلوگیری از بروز مشکل در تحصیل دانش آموزان نیاز به زمین برای ایجاد مدرسه به صورت موقت دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: هشت هزار و 800 متر مربع زمین و 15 دستگاه کانکس به عنوان فضای آموزشی دانش آموزان منطقه کالپوش به طور موقت نیاز است.
به گزارش ایرنا، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد، روستای حسین آباد کالپوش حدود 800 دانش آموز، پنج مدرسه و حدود 30 معلم دارد.
نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر و با حضور حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و مسوولان استانی برگزار شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.