حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای سال 98 پنج محور افزایش تولید گوشت، لبنیات، توسعه صنایع دستی و گردشگری و صنایع تبدیلی به منظور رونق تولید در بخش عشایری اجرا می شود.
حسینی اضافه کرد: اکنون تولید گوشت قرمز و شیر در استان سمنان به ترتیب 9 هزار و 330 کیلوگرم و 11 هزار لیتر در سال است که برای سال 98 افزایش 25 درصد در تولید این محصولات پیش بینی شده است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: تولید 14 هزار متر مربع صنایع دستی و توسعه مناطق گردشگری عشایری استان در قالب طرح های بوم گردی در سمنان برنامه ریزی شده است.
وی گفت: اکنون 2 واحد گردشگری عشایری در مناطق طرود و خارتوران شاهرود و یک واحد در شهرستان آرادان وجود دارد و تفاهم نامه هایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برای اجرای طرح های گردشگری در بخش عشایری منعقد شده است که امیدواریم برای سال 98 این برنامه ها اجرایی شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته در بخش عشایری استان برای 70 نفر اشتغالزایی شد که این رقم برای امسال برای 100 نفر برنامه ریزی شده است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: در سال گذشته 140 میلیارد ریال تسهیلات به بخش عشایری استان ابلاغ و پرداخت شد که ارائه این تسهیلات برای امسال دستکم 25 تا 30 درصد به نسبت سال 97 افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.