به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز دوشنبه در میزگرد ایرنا با عنوان «بررسی راهکارهای افزایش سرانه مطالعه کتاب» با بیان اینکه افزایش شاخص های سرانه ‌مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز به اراده جمعی دارد، گفت: جریان سازی یکی از راهکارهای موثر در تبدیل استفاده نکردن از کتاب در سبد خانوار و کاهش توجه به کتابخوانی به یک دغدغه عمومی جامعه است.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این حوزه با عملکرد بسیار‌ مطلوب و موثر توانسته به وظیفه ذاتی و اصلی خود به عنوان مرجعی برای پرسشگری، مطالبه گری و توجه به معضلات اجتماعی عمل کند.
فضیلت خاطر نشان کرد: برگزاری میزگرد هایی از این دست با موضوعات مختلف در زمینه کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه از سوی خبرگزاری ایرنا، حرکتی پسندیده و مطلوب بوده و می توان خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه موفق در جریان سازی برای ترغیب جامعه به کتاب و مباحث فرهنگی دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: همگام‌ با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها، صاحبان ایده های نو، فیلمسازان، هنرمندان، شاعران و طنزپردازان و فعالان شبکه های اجتماعی، می توانند یاری رسان و تاثیرگذار در موج سازی فرهنگی در حوزه کتاب باشند.
به گزارش ایرنا، میزگرد راهکارهای افزایش سرانه مطالعه کتاب با حضور مسئولان، صاحبنظران و کارشناسان این حوزه استان روز دوشنبه در خبرگزاری ایرنا سمنان برگزار شد و شرح کامل آن یازدهم اسفند 97 بر روی ایرن خبرگزاری منتشر می شود.
«معرفی کتاب» یکی از پرونده های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان است که با هدف معرفی نویسندگان، مولفان، مترجمان و کتاب های منتشره در حوزه های مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.