به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در آیین افتتان همزمان طرح های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان و طرح های حوزه فناوری اطلاعات استان در سالن همایش های اداره کل امور مالیاتی سمنان، افزود: هجمه دشمنی های دشمنان در دهه های پس از انقلاب کاسته نشده و مردم ایران با ایستادگی مشکلات را پشت سرگذاشتند.
وی با تاکید بر اینکه نباید میدان رسانه را خالی کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جوانان را به فضاسازی در شبکه های اجتماعی دعوت کردند، منافقین و سلطنت طلبان که کشور را به خاک و خون کشیدند اکنون در این فضا بر ضد نظام اسلامی تبلیغ می کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بگذرایم جوانان جواب این دشمنان را بدهند، نمی شود این افراد در شبکه های اجتماعی دشمنی کنند و ما در صدا و سیما جوابشان را بدهیم، مگر صدا و سیما مخاطب جهانی دارد، باید در شبکه اجتماعی جوابشان را داد.
وی با بیان اینکه از فضای مجازی استفاده و مبانی استفاده از آن را ساماندهی کنیم، اضافه کرد: رهبری برای استفاده از شبکه های مجازی دستور دادند و همه ما پیشگام باشیم.
وی با اشاره به تاکید دایم برخی در کشور بر آسیب های فضای مجازی، پاسخ داد: هر فضایی خطرهای خود را دارد، اما باید نسبت به موضوع ملاحظه کرد.
آذری جهرمی بیان کرد: در 40 سالگی انقلاب مخالفت با رسانه های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، با برنو نمی توان به جنگ اف 14 رفت.
وی گفت: دعواهای سیاسی در کشور ما را از دشمنی های بزرگتر در خارج از کشور غافل نکند، 40 سالگی انقلاب زمان بلوغ و پختگی است و ما با این جریان ها هر روز مواجه هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سالهاست در رابطه با دانش انرژی هسته ای و حقوق بشر در ایران دشمنان هجمه کردند، در حالی برخی کشورهای دیگر در یمن و دیگر کشور در حال جنایت هستند.

** دشمن به هر شکل از دشمنی دست بردار نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دشمنی های استکبار جهانی در هر مرحله سخت بود، از جنگ تحمیلی تا تحریم های اقتصادی که بر مردم کشور تحمیل شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مردم دلبسته انقلاب هستند و ما غیرت به وطن و غیرت به دین داریم، کسی به ایران توهین کند رگ غیرتمان بالا می زند، بیان کرد: با تمام مشکلات مردم پایبند انقلاب هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امام‌خمینی (ره) با برقراری ارتباطات بر دلها رسوخ کردند و ایشان با استفاده از ابرازهای آن زمان اهداف انقلاب را پیش بردند.
وی با اشاره به اینکه نشست ضد ایرانی در لهستان در حال تدارک است، افزود: 54 درصد افراد به زبان های مختلف به این نشست پرداختند، سلطنت طلب ها و منافقین 24 درصد بودند و هشت درصد از طرفداران رژیم صهیونیستی هستند.

** فناوری ارتباطات و اطلاعات بستر اشتغال آفرینی است
به گفته وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات، شاخص در توسعه دولت الکترونیک ایجاد اشتغال باشد و موانع پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم.
وی اضافه کرد: انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال در جهان فراگیر شده است و امروز اقتصاد در حوزه فناوری درآمد قابل توجهی نصیب کشورها می کند.
وی به برخی ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و عنوان کرد: 17 درصد از دانش آموخته های دانشگاهی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و این یعنی ظرفیتی بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد.
آذری جهرمی تصریح کرد: کشوری مانند هندوستان از 5 تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود در دهه گذشته یک تریلیون دلار را از درآمدزایی حوزه دیجیتال داشته است.
آذری جهرمی تصریح کرد: هر مرحله از مشکلات را عبور کردیم رشد قابل توجهی پیدا کردیم و عصر امروز عصر فناوری اطلاعات است که اقتصاد دنیا در این حوزه در حال شکل گیری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: شاخص فناوری اطلاعات سمنان در کشور دوم است پس ظرفیت های خوبی در این منطقه وجود دارد، طی یکسال 143 سامانه نسل سه و چهار اینترنت همراه در استان سمنان راه اندازی شده است و در بیش از 200 روستای اینترنت برقرار است.
همزمان با ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر 98 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با 540 میلیارد ریال اعتبار و هشت طرح زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با 304 میلیارد و 165 میلیون ریال اعتبار در استان سمنان با حضور آذری جهرمی افتتاح شد.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر سه شنبه وارد استان سمنان شد و امروز ضمن افتتاح طرح های این حوزه، حضور در نشست شورای اداری، کلنگ زنی هنرستان فنی و حرفه ای پسران و تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن(ع)، حضور در همایش نخبگان و افتتاح گام دوم دانشکده عمران دانشگاه سمنان را در برنامه دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.