به گزارش ایرنا، شهید جدیدی فرزند حیدر در بیست و پنجم مرداد ماه سال 1342 در محله قدیمی کوشمَغان شهرستان سمنان چشم به جهان گشود و در خانواده ای سخت کوش، معتقد و مقید به احکام اسلامی رشد یافت.
شهید جدیدی، در دوره ابتدایی در مدرسه رودکی و در دوره راهنمایی در مدرسه شهید منتظری مشغول به تحصیل بود و با سخت کوشی و تیزهوشی که داشت در رشته علوم تجربی در دبیرستان دانش موفق به کسب مدرک دیپلم شد.
وی در سال 1361 با تلاش فراوان در مرکز تربیت معلم شهید رجایی سمنان قبول شد و به گفته همکلاسی هایش در طول دوران تحصیل از دانشجویان ممتاز و نمونه بود و هیچ گاه نماز اول وقت را ترک نمی کرد و لحظه ای از دعا، مناجات و قرآن خواندن غافل نمی شد.
این شهید بزرگوار، سخت کوش و پرتلاش بود و برای کمک به خانواده خود در تامین مخارج زندگی در روزهای تعطیل به کار کشاورزی و کارگری مشغول بود.
شهید جدیدی بعد از یکسال تحصیل در تربیت معلم برای خدمت به کشور، راهی روستای طرود شاهرود شد و پس از مدتی برای ادامه تحصیل به استان مازندران رفت و بعد از پایان تحصیلات در مقطع کاردانی دوباره به روستای طرود برای خدمت بازگشت و در مدرسه آموزش قرآن کریم و زبان عربی را بر عهده داشت.
این شهید جلیل القدر، در زمان انقلاب، فعالیت سیاسی چشمگیر و در تظاهرات حضور پررنگ داشت و اعلامیه های امام خمینی(ره) در شهر جا به جا می کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حزب جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت شد و با قدرت مقابل منافقان به دفاع از انقلاب و امام خمینی(ره) می پرداخت.
شهید جدیدی، با شروع جنگ تحمیلی با بیان این جمله که « درس ها را گفته ام و حالا موقع رفتن جبهه است» شوق معلمی را رها کرد و در سال 1363 برای اولین بار به عنوان نیروی بسیجی از طرف سپاه سمنان برای آموزش به پادگان بیست و یکم حمزه واقع در منطقه آرمرده شهرستان بانه اعزام شد.
این شهید بزرگوار، پس از چهار ماه و هفت روز خدمت صادقانه به عنوان معاون پایگاه عملیاتی آرمرده، سرانجام در بیست و پنجم مرداد 1363 همزمان با سالروز تولد در عملیات پدافند، در ارتفاعات آرمرده منطقه بانه بر اثر اصابت ترکش به قلبش، به قافله شهیدان پیوست.
شهید جدیدی در بخشی از وصیت نامه خود با تاکید بر پیروی از رهبری و توکل به خدا در شرایط سخت، گفته است: در هنگام سختی ها و کمبود ها و در برابر شهادت عزیزان خود شکیبایی و مقاومت پیشه کنید و به خداوند مهربان توکل کنید که یاد خداوند آرامش قلب هاست.
پیکر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای امامزاده اشرف(ع) شهرستان سمنان به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان هم چنین الگوسازی برای این نسل، ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.