به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک عصر پنجشنبه در نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: استان سمنان 97 هزار کیلومتر وسعت و براساس آخرین آمار بیش از 703 هزار نفر جمعیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 980 میلیارد ریال برای توسعه بخش روستاهای استان سمنان اعتبار تخصیص یافت.
ابک اضافه کرد: از مجموع پنج هزار و 380 میلیارد ریال اعتبار شهرداری های استان برای سال 97 تاکنون 2 هزار و 700 میلیارد ریال وصول شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: امسال یک هزار و 60 میلیارد ریال ارزش افزوده در استان سمنان توزیع شد که 750 میلیارد ریال به شهرداری ها اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: امسال در ارزش افزوده توزیع شده در استان سمنان 6 میلیارد ریال به فرمانداری هایی که در حوزه کاری خود روستاهای فاقد دهیاری دارند، اختصاص یافته است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: 106 نفر در استان سمنان عضو شورای اسلامی هستند که از این تعداد هفت نفر دانش آموخته مقطع دکتری می باشند.
به گزارش ایرنا، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور حضور داشتند‌.
بنا به گزارش مرکز آمار ایران از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان سمنان 502 هزار نفر جمعیت شهری و 141 هزار و 858 نفر جمعیت روستایی است و از نظر شاخص جمعیت استان سی ام کشور است.
در استان سمنان 20 شهر و بیش از 280 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.