به گزارش ایرنا، محمد تقی ادهم عصر شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سرخه یکی از نقاط مهم استان سمنان از لحاظ فرآورده های معدنی بسیار از جمله معادن و کارخانه های گچ است به طوری که 96 درصد از معادن گچ استان در این منطقه قرار دارد.
وی گفت: گچ یک ثروت عظیم خدادادی است که به ساده ترین روش های در دسترس قرار می گیرد اما با فرآوری آن محصولات باارزش بسیاری در صنایع تبدیلی ساختمانی تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه با خام فروشی از فواید و اثرهای فرآوری این ‌ماده معدنی ارزشمند استفاده نمی کنیم خاطر نشان کرد: می توان با محوریت گچ و صنایع تبدیلی حاصل از آن و اقدام ها و راهکارهای مناسب، به توسعه و پیشرفت اقتصاد استان و به خصوص شهرستان سرخه دست یافت.
ادهم‌ بیان داشت: با تصمیم های گرفته شده به دلیل دارا بودن بخش عمده ای از منابع گچ در سرخه، بخشی از دبیرخانه این همایش به شهرستان سرخه منتقل خواهد شد.
معاون فرماندار سرخه گفت: استان سمنان و شهرستان سرخه از ظرفیت ها و توانمندی های خاص و بی نظیری در حوزه گردشگری برخوردار است که می توان از فرصت همایش گچ استان، برای شناساندن، معرفی و جذب گردشگر به استان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، 79 واحد معدنی و 12 نوع معدن در شهرستان سرخه وجود دارد.
شهرستان 15 هزار نفری سرخه در 170 کیلومتری شرق تهران و 20 کیلومتری شهرستان سمنان قرار دارد.
7356م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.