به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان بیان کرد: پنج هزار و 878 مورد بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی خرده و عمده فروش توسط گشت های نظارت و بازرسی استان سمنان در 9 ماه امسال انجام شد.
وی افزود: از این تعداد بازرسی، 989 مورد گشت نظارت و بازرسی از عرضه به صورت گشت مشترک و با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاه های مرتبط شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف، دخانیات، نیروی انتظامی و استاندارد، در شهرهای استان سمنان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این گشت ‌های بازرسی که به منظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالای دیگر انجام شد، 844 پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شد.
اسودی، بیشترین کالای کشف شده قاچاق را دخانیات، آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که در سال جاری تنظیم شد، 647 میلیارد و 400 میلیون ریال است.
وی ضمن بیان گزارشی از عملکرد این کارگروه در سال 97، افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میدان های میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در بخش عرضه، برنامه ریزی به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی متناوب در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، برگزاری گشت های مشترک و مستقل توسط دستگاه های اجرایی، فعالسازی تشکل های مردم نهاد دستگاه های عضو کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مهمترین اقدامات این کارگروه عنوان کرد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.