به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر نوروزی افزود: شرق سمنان دارای اماکن تاریخی ، مذهبی و طبیعی فراوان مانند آرامگاه بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی، ابن یمین فرومدی ، شیخ حسن جوری ، زیارتگاه امام زاده محمد(ع) ، مسجد جامع بسطام و برج کاشانه ، جنگل ابر ، آبشارمجن ، آبشار تنگه داستان،دشت گل‌، منطقه حفاظت شده خارتوران است.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: باید مسوولان زمینه ای فراهم کنند تا مسافران بیشتری در این شهرستان اقامت کنند.
محمدی با بیان اینکه برپایی ایستگاه های سلامت در مسیر جاده ها موجب کاهش تصادفات جاده ای می شود، تصریح کرد: با کارشناسی و جانمایی درست تابلوها در سرپیچ ها و در طول مسیر از حوادث و تصادف های جاده ای جلوگیری خواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه باید ایستگاه های پزشکی و خدمات رسانی در محورهای طرود و بیارجمند افزایش یابد، افزود: با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و هلال احمر سرتا سر محورهای مواصلاتی شهرستان تحت پوشش قرار گیرد تا از تلفات حوادث احتمالی جلوگیری شده و امداد رسانی به موقع به عمل آید.
فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسوولان از همه ظرفیت ها برای پذیرایی از مسافران استفاده کنند، ادامه داد: نشست های ستاد تنظیم بازار هر 10 روز تشکیل شود و دستگاه های نظارتی به طور مستمر بر فعالیت اصناف نظارت داشته باشند.
فرماندار شاهرود از مسوولان خواست تا یک پایگاه اینترنتی برای اطلاع رسانی درباره وضعیت جاده ، آب و هوا و مناطق گردشگری شهرستان به مسافران نوروزی ایجاد کنند.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان شاهرود در این نشست از استقرار گروه های فنی این اداره در راهدارخانه ها خبر داد و افزود: کارکنان این اداره تا بیستم فروردین 98 برای کمک رسانی به مسافران در راهدارخانه ها مستقر می شوند.
حسین خلیل نژاد با بیان اینکه راهدارخانه ها در مواقع اضطراری آماده خدمت رسانی به مسافران هستند، گفت: پاکسازی حریم راه ها،محورهای مواصلاتی ، ورودی و خروجی شهرها تا پایان اسفندماه انجام می شود.
وی از شست و شو و ترمیم تابلوهای راهنمایی مسافران در جاده های شهرستان خبر داد و افزود: نصب تابلوهای جدید،لکه گیری جاده و پررنگ کردن خطوط جاده ای در دستور کار این اداره قرار دارد.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود هم گفت: چهار پایگاه شهری، 15 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.
ناصر سلمانپور با بیان اینکه 30دستگاه آمبولانس در محورهای مواصلاتی شهرستان فعال خواهند بود، افزود: پنج دستگاه آمبولانس هم برای پشتیبانی آماده شده است.
وی از تجهیز یک اتوبوس سیار پزشکی هم خبر داد و تصریح کرد: سوخت کافی برای آمبولانس ها و بالگرد به مقدار لازم ذخیره شده است.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه بالگرد این مرکز تمامی گستره وسیع شرق سمنان را پوشش می دهد، افزود: از هلال احمر در خواست می شود در صورت امکان یک پایگاه در منطقه طرود مستقر کند.
وی با بیان اینکه کارشناسان این مرکز شبانه روزی برای ارائه خدمت حضور دارند، ادامه داد: آمبولانس ها از ساعت هشت صبح تا 12 و از ساعت 17 تا 21 در حاشیه جاده ها برای خدمت رسانی به مسافران مستقر خواهند بود.
شهرستان شاهرود 240 هزارتن جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.