رستم سعداللهی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در چند سال گذشته برای افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی در استان سمنان بهره چندانی نبردیم.
وی با بیان اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان برای بهره وری مطلوب تر در بخش های مختلف صنعت استان سمنان در زمان تحریم ها افزایش یابد ،گفت: برای رفع چالش همکاری نداشتن صنعت با دانشگاه از سوی دولتمردان رویکردهای عملی وضع شود.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان ادامه داد: برای رونق اقتصادی همکاری شرکت های دانش بنیان با صنعتکاران افزایش یابد و از ظرفیت دانشمندان کشور برای توسعه اقتصادی در کشور به معنی واقعی بهره ببریم.
سعداللهی اضافه کرد: بهره نبردن از ظرفیت نیروی های جوان و خلاق کشور در بخش های مختلف اقتصادی زمینه فرار مغزها را فراهم کرده است و دولت برای جذب این اندیشمندان باید تمامی امکانات مادی و معنوی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت سمنان با کلی گویی و کاغذبازی های اداری پیشرفت نمی کند و برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان باید در این شرایط سخت اقتصادی از تمامی ظرفیت ها بهره برد.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: تزریق افکار نو برای تولید کالاهای باکیفیت در واحدهای صنعتی استان سمنان اجتناب ناپذیر است و دستگاه ها برای اجرای طرح های دانش بنیان در بخش های مختلف اقتصادی تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌هایی گفته می شود که ایده ها را تبدیل به محصول می کنند و بیشتر این شرکت ها در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند، شرکت های دانش بنیان به عنوان مهد تولید علم و عملیاتی کردن اختراعات برای تولید انبوه، علاوه بر اشتغال، نقش بسزایی در بالا بردن شاخص های علمی کشور و بومی کردن دانش دارند.
تعداد هشت هزار و 44 شرکت و شرکت‌ دانش‌ بنیان تائید شده در کشور فعال است.
در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی فعال است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.