به گزارش ایرنا، حسینعلی سمیعی دوشنبه شب در نشست علنی شورای شهر شاهرود که با موضوع مولفه های شهر انسان محور با حضور تعدادی از کارشناسان و استادان دانشگاه، برگزار شد، با اشاره به سیاست های شورا برای تبدیل شاهرود به شهری انسان محور، تصریح کرد: نخستین هدف شورا در کوتاه مدت تغییر سیما و منظر شهری بود که انجام شده و جلب اعتماد مردمی را به همراه داشت و اکنون باید به دنبال اقدامات زیربنایی بود.
وی بر ضرورت تبلیغ و معرفی شاهرود برای جذب گردشگر تأکید کرد و افزود: شاهرود هم اکنون جاذبه های زیادی دارد که بسیاری از آن ها ناشناخته مانده و یا بدون توجه رها شده اند اما این میزان هم برای تبدیل شدن به مقصدی برای گردشگری کافی نبوده و باید به دنبال ایجاد جاذبه های جدید باشیم.
رئیس شورای شهر شاهرود به تصویب لایحه احداث بوستان بانوان هم اشاره داشت و گفت: این بوستان هم علاوه بر کارکرد اصلی خود اگر به شکلی متفاوت از نظر طراحی و مکان یابی اجرا شود، می تواند مقصدی برای بانوان گردشگر از سراسر کشور باشد.
سمیعی از ایجاد پیاده راه در شاهرود هم خبر داد و اظهار داشت: در این راستا تاکنون نشست های گوناگونی با مسوولان، استادان دانشگاه، پلیس راهور و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شده و اعضای شورای شهر به منظور بررسی نکات قوت و ضعف پیاده راه های اجرا شده در کشور از شهر رشت دیدن کردند و بازدید از پیاده راه همدان هم در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه در اجرای همه طرح ها باید کاری متفاوت از دیگر شهرها انجام داد، یادآور شد: برای این کار شورای اسلامی شهر شاهرود از ظرفیت کارشناسان، استادان دانشگاه های شهر و نخبگان شاهرودی استفاده می کند تا به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.
همچنین در این نشست کارشناسان به بیان نظرات خود پرداختند. انجام فراخوان برای جذب بهترین ایده ها، اصلاح الگوی حمل و نقل و ترویج دوچرخه سواری، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای گوناگون در فضاهای عمومی، توجه به کودکان و ایجاد فضاهای مناسب برای آنان و حفظ بافت سنتی شهر با استفاده از فناوری های نوین از مهم ترین موارد مطرح شده بود.
به گزارش ایرنا، شورای پنجم شهر شاهرود تاکنون بیش از 300 مصوبه داشته است.تغییر سیما و منظر شهری و توسعه متوازن سیاست کوتاه مدتی بود که در مدت روی کار آمدن این شورا به اجرا درآمده است.
همچنین میزان درآمدهای شهرداری از 224 میلیارد ریال در پنج ماهه نخست سال 96 به 39 میلیارد ریال در مدت مشابه امسال رسیده است. از 85 میلیارد ریال افزایش درآمد فقط چهار میلیارد و 300 میلیون ریال از محل ارزش افزوده و بقیه مشارکت مردمی بوده است.
شهر شاهرود 150 هزار نفر جعیت و سه هزارو 500هکتار مساحت دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.