به گزارش ایرنا، شهید ادهم فرزند محمد در پنجم آذر 1334 در شهرستان سرخه، در خانواده ای دیندار چشم به جهان گشود.
این شهید بزرگوار دوره ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش خواند و برای گرفتن مدرک دیپلم به دانشسرای تربیت معلم دامغان رفت و پس از گذراندن دوره در مدرسه پسرانه روستای آب باریک ورامین مشغول به تدریس شد.
وی از همان دوران نوجوانی پسری پر جنب و جوش بود و در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت و اعلامیه های امام خمینی (ره) را پخش می کرد.
شرکت در نماز جمعه، خواندن قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء و گرفتن روزه های مستحبی از خصوصیات بارز این شهید گرانقدر بود.
وی با فعالیت در پایگاه مسجد سجاد ورامین و با نوشتن فرازهایی از خطبه امام حسین (ع) با خط خوش خود و چسباندن به دیوارها، در حوزه فرهنگی برای آگاه سازی مردم نسبت ظلم و ستم رژیم طاغوت نقش آفرینی می کرد.
وی با شروع جنگ تحمیلی برای مبارزه با استبداد و دفاع از کشور در اوخر سال 1360 در قالب بسیج به منظور دفاع از کشور پای در میدان جهاد گذاشت.
شهید ادهم، برای اولین بار در عملیات فتح المبین به عنوان نیروی پشتیبان، از طرف انجمن اسلامی به مبارزه با ظلم و ستم در جبهه های نبرد حق علیه باطل پرداخت.
این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت نامه خود اظهار داشته است: شهادت سعادت است و یافتن مسیر زندگی، سازنده امروز و فردای ماست. خود و هدف خود را درست بشناسید و الگوی درستی از اسلام ناب محمدی برای خود برگزینید و در راه پاسداری از اسلام و ایران کوشا باشید که آینده در دستان شماست.
این شهید والامقام سرانجام هجدهم اسفند 1362 در پاتک عملیات خیبر، در جزیره مجنون در اثر اصابت مستقیم گلوله به قافله یاران شهیدش پیوست.
پیکر این شهید جلیل القدر پس از سال ها انتظار، در عملیات تفحص بهمن سال 1374 به خانه برگشت و در گلزار شهدای مزار سید فتح الله در ورامین به خاک سپرده شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.