به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز شنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان سمنان به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری در سالن فجر سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان با بیان این که اقتصاد کشورهای پیشرفته مبتنی بر فناوری نوین است، افزود: فناوری و نوآوری نتیجه پژوهش و کارهای علمی است.
وی ادامه داد: برای آن که کشور در مسیر توسعه پایدار موفق باشد نیازمند در نظر گرفتن اعتبار و جایگاه خاص برای پژوهش هستیم.
جلالی سرمایه انسانی را از ارکان اصلی اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد و افزود: مهارت ها، قابلیت ها و دانش اعضای یک جامعه از سرمایه های کشور محسوب می شود که این دخایر با سرمایه گذاری در بخش آموزش میسر می شود.
وی خاطر نشان کرد: در قرن حاضر فروش نفت خام به منزله صادرات سرمایه ملی است و عامل مانع خروج سرمایه ملی، توجه به پژوهش و علوم دانش بنیان است.

** پویایی اقتصاد در سایه تقویت مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پویایی اقتصاد دانش بنیان نیازمند تقویت مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
به گفته وی تقویت ذهن تحلیل گر و تقویت مهارت حل مساله در دانش آموزان، سرمایه گذاری برای داشتن جامعه ای پویا در آینده است.
وی ابراز داشت: بین آموزش و پژوهش ارتباط 2 سویه وجود دارد و برای برقراری این ارتباط تقویت بنیه علمی دانش آموزان به واسطه آموزش ضرورتی انکار ناپذیر است.
جلالی با بیان این که معلمان راهنمای شکل گیری و پرورش ذهن دانش آموزان هستند ابراز داشت: آموزش ابتدایی پایه و اساس آموزش است و باید ذهن کودکان با آموزش های کاربردی و متناسب با نیاز روز جامعه تقویت شود.
وی در ادامه تاکید کرد: آموزش هدفمند به دور از انباشت دانش بدون دسته بندی در ذهن دانش آموزان، باید مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان این که آموزش و پرورش به عنوان متولی پژوهش نسبت به چالش های این حوزه تسلط دارد افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا این نهاد آموزشی قوانین مورد نیاز خود برای حل مشکلات را استخراج و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی اعلام کند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: شتاب تحولات اجتماعی زیاد است و آینده پژوهی مقوله مهمی در شناخت و رفت مشکلات جامعه دارد و با توجه به اهمیت آینده پژوهی می توان مانند کمیسیون های دیگر در مجلس برای آن کمسیون تعریف کرد.
25 تا 30 آذر هفته پژوهش نامگذاری شده است.
در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان سمنان از سه پژوهشگر برتر استان، سه پژوهشگر برتر در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده و پنج دانش آموز پژوهشگر برتر تقدیر شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.