به گزارش ایرنا، در این آیین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی ‌نژاد تودیع و حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان معارفه شد.
مهدی نژاد در آئین تودیع خود که در سالن اجتماعات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان برگزار شد با اشاره به گزارش عملکرد خود در طول هفت سال گذشته گفت: در ابتدای این دوره، حوزه های علمیه استان سمنان از لحاظ آموزش نسبت به حوزه های علمیه سایر استان ها در جایگاه بیست و نهم کشوری قرار داشت اما اکنون که مدیریت را تحویل می دهم این استان در زمینه آموزش رشد چشمگیر داشته و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در حوزه های علمیه استان سمنان تنها تا پایه 6 حوزوی امکان تحصیل وجود داشت اما اکنون امکان آموزش به طلبه ها در حوزه های علمیه هر یک از شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود تا پایه 10 حوزوی وجود دارد.
وی اظهار داشت: استان سمنان در زمینه ترویج و تبلیغ در کشور نمونه است و 400 طلبه در مدرسه های این استان نماز جماعت برپا می کنند.
مدیر سابق حوزه های علمیه برادران استان سمنان گفت: در زمان حاضر استان سمنان وضعیت آموزشی مطلوب دارد این در حالیست که امتحانات شفاهی به استان واگذار شده است همچنین 400 مقاله به وسیله طلبه های این استان تهیه و جمع آوری شده است.

** طلبه ها ادبیات خود را تقویت کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: طلبه ها ادبیات خود را تقویت کنند تا در محفل ها و مجلس های مذهبی سخن و حدیث اشتباه بیان نشود.
آیت الله سید محمد شاهچراغی افزود: مطالعه شب و مباحثه روز راهکار تقویت بنیه علمی و افزایش آگاهی است و ضرورت دارد طلبه ها به منظور ارتقای دانش و آگاهی خود این راهبرد مهم را مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: طلبه ها نیاز شدید به اخلاق دارند چرا که اخلاق نیکوی طلبه ها نقش مهمی در تربیت انسان های شایسته و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه دارد.
وی اظهار داشت: علم تنها عالم ساز است و نمی تواند آدم ساز باشد و حوزه های علمیه وظیفه انسان سازی را برعهده دارند.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به معارفه رستمیان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه برادران استان سمنان تصریح کرد: وقتی فردی مسئولیتی بر عهده گرفت باید در شغل خود جدی و مصمم باشد و به وظایف خود به خوبی عمل کند.

**علوم حوزوی در راس علوم قرار دارد
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: علوم حوزوی در راس علوم و محور نظام جامعه قرار دارد و کیفیت بخشی به آموزش در حوزه های علمیه اثرهای مثبتی در جامعه دارد.
احمد همتی افزود: افزایش سطح آگاهی و کیفیت آموزش در حوزه های علمیه به عنوان راس علوم نقش تاثیر گذار در تربیت انسان های صالح و تبیین افکار عمومی دارد.
وی ادامه داد: از هر عاملی مانند جناح بندی سیاسی، عملکرد فردی و اجتماعی که به حوزه علمیه خدشه وارد می کند باید پرهیز شود.
رئیس مجمع نمایندگان سمنان اظهار داشت: شفاف سازی راهکار رسیدن به مطلوب و به سود جامعه است و برای شفاف سازی در جامعه کسب علم اثر گذار است و بر همین اساس حوزه های علمیه باید به آموزش و سطح علم طلبه ها بیش از پیش توجه کنند.
به گزارش ایرنا، در آیین تودیع و معارفه از زحمات هفت ساله حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد تقدیر و او به عنوان امام جمعه علی آباد کتول در استان گلستان معرفی شد.
حجت‌ الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر جدید حوزه های علمیه برادران استان سمنان پیش از این دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.