به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از سه هزار و 900 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی 57 میلیون یورو افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به سرمایه گذاری و اشتغالزایی بالای این طرح ها، تصریح کرد: راه اندازی و افتتاح این طرح ها در استان سمنان برای حدود یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: بهره برداری از طرح توسعه شرکت چوب تراشه نقطه سمنان با ظرفیت تولید سالانه 96 هزار مترمکعب تخته فیبر خام و سرمایه گذاری ریالی 950 میلیارد و ارزی 15 میلیون یورو از طرح های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این مجموعه زمینه اشتغال حدود 310 نفر در استان سمنان فراهم می شود.
اسودی با اشاره به اشتغالزایی حدود 100 نفر با بهره برداری واحد تولیدی صنعت پتاس آسیا همزمان با سفر دکتر روحانی به استان سمنان، خاطرنشان کرد: افتتاح واحد تولیدی صنعت پتاس آسیا در شهرستان گرمسار با ظرفیت تولید سالانه 140 هزار تن سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک با سرمایه گذاری 153 میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح است.
وی اضافه کرد: بهره برداری از شرکت فولاد شاهرود با سرمایه گذاری بیش از 275 میلیارد ریال برای تولید 100 هزار تن شمش فولاد از دیگر طرح های صنعتی در استان سمنان محسوب می شود که با راه اندازی این واحد تولیدی حدود 150 نفر مشغول به کار خواهند شد.
اسودی، به افتتاح گام نخست شرکت داروسازی فاتک شیمی پارس سمنان در این سفر و اشتغالزایی 110 نفری این واحد اشاره و بیان کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ریالی 530 میلیارد و سرمایه گذاری ارزی 13 میلیون یورو ظرفیت تولید 160 میلیون عدد کپسول و 600 میلیون عدد قرص را دارد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان واحد تولیدی سرما گستر قومس با سرمایه گذاری 69 میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 20 نفر به بهره برداری می رسد که در زمینه تولید سامانه تهویه مطبوع خودرو فعال می شود.
وی افزود: عملیات اجرایی هشت طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان نیز همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید آغاز و کلنگ زنی می شود که برای راه اندازی این تعداد طرح بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی می شود.
به گفته وی، با بهره برداری کامل این طرح ها زمینه اشتغال حدود 770 نفر در استان فراهم می شود.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی گام دوم تولید شمش فولادی شرکت فولاد شاهرود، تولید شمش و مقاطع فولادی شرکت ذوب آهن شاهرود، تولید کاغذ حرارتی شرکت پارسیان کاغذ، تولید کاغذ از کربنات کلسیم در مهدیشهر از طرح های کلنگ زنی در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان سمنان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: شروع عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 10 مگا واتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید لوله فولادی شرکت آریابد نوین در منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید و بسته بندی محصولات غذایی در گرمسار و آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی کالپوش از دیگر برنامه ها و طرح های آماده کلنگ زنی در این استان است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد کرد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.