ابوالفضل حسن بیکی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکلات کم آبی استان سمنان با انتقال آب دریای خزر به این استان حل شدنی است.
وی بیان داشت: سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، یک فرصت مناسب برای رفع مشکلات، چالش ها و کمک به رشد و توسعه استان سمنان خواهد بود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ارادت قلبی مردم استان به رئیس جمهوری، مسئولان استان نیز از او انتظار دارند تا مشکلات عدیده ای که بر روی زمین مانده است با جدیت حل و فصل شود.
وی افزود: خشکسالی و کمبود آب یکی از مشکلات اصلی استان سمنان است که به شدت به بخش کشاورزی و صنعت خسارت وارد می کند.
حسن بیکی تصریح کرد: سالانه 78 هزار میلیارد مترمکعب نزولات آسمانی به دریای خزر وارد می شود که آب مورد نیاز استان سمنان بسیار کمتر از این میزان است.
وی اضافه کرد: مردم استان سمنان انتظار دارند که سالانه 1 میلیارد مترمکعب آب از دریای خزر به استان وارد شود اما طبق مطالعه های انجام شده، در فاز اول برای انتقال 200 میلیون متر مکعب اقدام می شود.
حسن بیکی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با دستور رئیس جمهوری مطالعه های لازم و رفع مسائل زیست محیطی در این خصوص انجام شده است و این طرح نیازمند تصمیم گیری قاطع و سرعت عمل در اجرا است.
وی استان سمنان را دارای چهار حوزه انتخابی دانست و افزود: حضور رئیس جمهوری در شهرستان دامغان یکی از مطالبه های مردم و مسئولان این شهرستان است.
حسن بیکی تخصیص اعتبارهای ویژه استان سمنان را در این سفر خواستار شد و گفت: این استان دارای طرح های حیاتی، اصلی و ملی است که امیدواریم با تخصیص اعتبارهای لازم این طرح ها به سرانجام برسد.
وی دستور اعتبار و افزایش پیمانکار جاده دامغان - اصفهان را یکی دیگر از مطالبه های مردم دامغان عنوان کرد و گفت: بودجه محور دامغان به اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب مصوب بوده و امید است با دستور رئیس جمهوری، دستور اعتبار و افزایش پیمانکار انجام شود.
وی هم چنین به ایجاد راه آهن دامغان - یزد اشاره کرد و گفت: احداث راه آهن دامغان به یزد در زمان ریاست جمهوری آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی مطالعه شد اما متاسفانه به دست فراموشی سپرده شد.
حسن بیکی با بیان نیازمندی های شهرستان دامغان، گفت: با بررسی دقیق نیازمندی های این شهرستان، در صورت تخصیص هفت هزار میلیارد ریال بودجه می توان کارهای اساسی و مهمی در دامغان انجام داد.
وی احیای گردشگری دامغان را از جمله اقدام های مهم و اساسی دانست و گفت: با اختصاص اعتبار 162 میلیارد تومانی می توان گردشگری دامغان را احیا کرد که این هزینه، می تواند با درآمدزایی حوزه گردشگری برای دولت برگشت سرمایه داشته باشد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با حضور رئیس جمهوری در استان سمنان، عقب افتادگی های 2 دهه گذشته شهر دامغان با توجه به واگذاری طرح ها به بخش خصوصی جبران شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد کرد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.