محمد مهدی زینتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هماهنگی های لازم و برنامه ریزی تکمیلی در حوزه مهارت آموزی سربازان وظیفه، در مرحله اول تعداد 40 سرباز از مهارت های مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان استفاده کردند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای برادران دامغان اضافه کرد: این سربازان وظیفه که غالبا از نیروهای بومی هستند، با گذراندن دوره های مهارتی، مسیر رسیدن به اشتغال را در مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دامغان فرا گرفتند.
وی اجرای طرح آموزش مهارت فنی و حرفه ای سربازان را از جمله تاکیدهای مقام معظم رهبری دانست و افزود: با تعامل صورت گرفته بین مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و سپاه ناحیه دامغان، دوره های آموزشی فنی و مهارتی برای سربازان وظیفه برگزار می شود.
زینتی تصریح کرد: این اقدام به منظور استفاده حداکثری سربازان وظیفه در مدت زمان خدمت و ورود به جامعه اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: مهارت های ارائه شده به سربازان بیشتر با توجه به نیاز سنجی انجام می گیرد که در حال حاضر دوره های جوشکاری، تاسیسات و حوزه برق در حال اجرا است.
زینتی اضافه کرد: روند مهارت آموزی به سربازان وظیفه از جمله طرح های ملی است که از 6 ماه دوم سال 96 آغاز شده است و در مرکز برادران دامغان نیز از شهریور ماه سال جاری برنامه ریزی شد که به طور رسمی در حال حاضر در حال اجرا است.
وی افزود: این دوره های مهارتی حداقل 100 ساعته و 2 ماهه است که هر هفته در 12 ساعت برگزار می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای برادران دامغان به محل برگزاری کلاس ها اشاره کرد و گفت: کلاس های عملی این دوره ها در محل کارگاه های مرکز و کلاس های شفاهی در سپاه ناحیه دامغان انجام می شود.
به طور میانگین سالانه 60 حرفه در 10 کارگاه مرکز فنی و حرفه ای دامغان آموزش داده می شود.
در 6 ماه نخست سال جاری، یک هزار و 131 نفر هنرآموز وارد مرکز شدند که از این تعداد، 750 نفر مدرک قبولی دریافت کردند.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.