فاطمه منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: توجه به مهارت آموزی می تواند در درون زایی اقتصاد کشور و خنثی سازی توطئه های دشمنان موثر باشد و باید جوانان دانش آموخته به اصل مهارت آموزی به عنوان ظرفیتی برای ایجاد اشتغال توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: مهارت آموزی باید جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود و با این راهبرد در بلند مدت توسعه اقتصادی در کشور افزایش می یابد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان تاکید کرد: ترویج مهارت آموزی در کنار دیگر رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در خنثی سازی تحریم های استکبار جهانی موثر است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم در کاهش آمار بیکاری در جامعه افزایش خودباوری در جوانان است و باید با تغییر الگوهای رفتاری برای افزایش اشتغال تلاش کرد.
منصوری ادامه داد: فرهنگ اشتباه انتظار رفع مشکلات از سوی دیگران به حل مشکل بیکاری در جامعه کمکی نمی کند و جوانان با تغییر نگرش و خودباوری در توسعه اقتصادی در تلاش باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: مهارت آموزی در بلند مدت به افزایش توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می انجامد و باید آحاد جامعه و مردم به این رویکرد و مهم و اصولی توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست سال جاری بیش از 20 هزار نفر در 100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان سمنان آموزش مهارت آموزی فراگرفتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.