به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز سه شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های دهه وقف در استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف، افزود: در دهه وقف امسال 12 طرح عمرانی شامل 6 طرح کلنگ زنی و 6 طرح بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: برای گرامیداشت دهه وقف و ترویج فرهنگ وقف در جامعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امسال 130 عنوان برنامه در نظر گرفته است که برگزاری همایش یاوران وقف و خیران، تجلیل از اصحاب رسانه به عنوان مروجان فرهنگ وقف در جامعه، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، از جمله برنامه های دهه وقف است.
واحدی، پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) و توزیع 15 هزار پرس غذای اصلی و میان وعده در بین زائران از روز سه شنبه به مدت پنج روز را با کمک 270 خادم در قالب 30 موکب از برنامه های دهه وقف برشمرد.
وی اظهار داشت: امسال به دلیل مصادف شدن رحلت پیامبر اکرم (ص) با دهه وقف تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله (ص) در 10 بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: وقف ظرفیت خوبی برای حل بسیاری از مشکلات است و ضرورت دارد فرهنگ وقف بین قشرهای مختلف جامعه نهادینه شود و رسانه در تحقق این راهبرد نقش مهمی دارد.
به گفته واحدی، سهم اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ایجاد اشتغال 6 نفر بوده است اما این اداره کل بیش از تعهد در همان ابتدای امسال برای 12 نفر شغل ایجاد کرد.
وی یادآور شد: امکان استفاده از اراضی موقوفی به منظور سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و کمک به نیازمندان وجود دارد و سرمایه گذاری در این حوزه نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: با اجرای طرح های عمرانی زمینه اشتغال 30 هزار نفر روز به صورت پایدار ایجاد شده و پیش بینی می شود بر تکمیل طرح های عمرانی 22 هزار نفر روز دیگر شغل ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.