آیت الله سید محمد شاهچراغی روز یکشنبه در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: این روز مقدس نماد همدلی و وحدت ملت ایران است و در آینده نزدیک با اتحاد مردم تمامی کارشکنی های استکبار جهانی خنثی می شود.
وی خاطر نشان کرد: ترامپ با اتخاذ راهبردهای مختلف از جمله خروج از برجام و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی درصدد جنگ روانی علیه ملت ایران است که با حضور همیشگی مردم در صحنه این اقدام های شوم کارساز نخواهد بود.
امام جمعه سمنان اضافه کرد: راهپیمایی 13 آبان روز صلابت و اقتدار ملت ایران است و مردم همیشه در صحنه کشورمان با عزت و سربلندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت می کنند.
آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: حضور مردم سمنان در این آیین ملی با شکوه تر از سال های دیگر است و باید این همدلی و اتحاد برای رونق اقتصادی و توسعه پایدار تداوم یابد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: ملت ایران در دهه های گذشته مورد هجمه های مختلف استکبار جهانی قرار گرفته است اما این یاوه گویی ها با اتحاد مثال زدنی مردم، یکی پس از دیگری خنثی شده است.
راهپیمایان 13 آبان در پایان این مراسم با صدور قطعنامه ای تاکید کردند، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و مبارزه با استکبار را منطقی و خردمندانه می دانند.
13 آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌ آموز نامگذاری شده‌ است چرا که در 13 آبان سال 1357 جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، به شهادت رسیدند.
تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 رویداد دیگری در این روز تاریخ ساز انقلاب اسلامی بود که حاضران در راهپیمایی امروز با این آرمان نیز تجدید پیمان کردند.
7408/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.