علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتخاذ تصمیم های غیرکارشناسی و کوتاه مدت به اقتصاد کشور ضربه می زند و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برنامه های میان و بلند مدت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط ضعف و حذف قوانین دست و پاگیر اداری برای رونق اقتصادی باید در دستور کار نهادهای اجرایی قرار گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اجرای این طرح در خط مقدم حمایت از اقتصاد ایران قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد: برقراری ارتباط با کشورهای معتبر جهان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی در کشور است و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل تحریم ها دیگر توان تولید ندارند.
جمعه ای اضافه کرد: به دلیل نوسان های قیمت ارز شرکت های کشتیرانی برای جابجایی کالاهای کشورمان، نرخ کرایه را براساس دلار آزاد محاسبه می کنند که این امر در دراز مدت به ورشکستگی بنگاه های اقتصادی منجر می شود.
وی اضافه کرد: اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی و حمایت شفاف و قاطع از بخش خصوصی در این مقطع حساس باید در اولویت نهادهای اجرایی قرار گیرد و اعمال دیدگاه های غیرکارشناسی در مدیریت وزارتخانه های مختلف به اعتبار ایران در جهان آسیب می زند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: غفلت از منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کشور را به تباهی می کشاند و باید آحاد مردم و مسئولان در انجام این طرح مهم اقتصادی کوشا باشند.
در استان 702 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.