به گزارش ایرنا، شهید موسوی فرزند سید موسی در ششم خردادماه سال 1314 در شهرستان میامی در خانواده ای مذهبی و متدین به دنیا آمد.
این شهید بزرگوار در 13 سالگی برای ادامه تحصیل علوم حوزوی عازم مشهد مقدس شد و در سال 1350 در رشته ادبیات عرب از دانشگاه تهران موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شد.
وی در زمره طلاب با توان و مستعد بود و هر روز پس از خروج از محضر استاد، دروسی را که فراگرفته بود به عربی می‌ نوشت و به واسطه همین جدیت و توانایی که داشت از سوی آیت ‌الله میلانی برای تقریر بیانات و دروس وی انتخاب شد.
این شهید بزرگوار در سال 1336 با انتشارات کتب اسلامی به همکاری پرداخت و در ابتدای فعالیت خود به تصحیح جلد اول تا چهاردهم و حاشیه ‌نویسی و تصحیح و تخریج جلدهای 35 تا 42 کتاب بحارالانوار پرداخت.
وی در کنار این وظیفه خطیر، تصحیح کتاب های دیگر از جمله ارشاد شیخ مفید، تفسیر مقتنینات ‌الدور، ادب ‌النفس، شواهد و مجمع‌ البیان را به عهده گرفت.
تدریس در دبیرستان علوی تهران، نماینده حضرت امام (ره) در آموزش و پرورش، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در کابینه شهید رجایی از عنوان های شغلی شهید موسوی بود.
این روحانی جلیل القدر در هفتم تیر ماه 1360 در فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به همراه دیگر یاران با وفای امام (ره) به فیض شهادت نائل گشت.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در بهشت زهرا و در قطعه شهدای هفتم تیر زیارتگاه دلسوختگان و عارفان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.