رضا فتحی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به تراکم 88 درصدی جمعیت شهرستان میامی در روستاها ، مرکز آموزش فنی و حرفه ای هم بالاترین تعهد و عملکرد آموزش روستایی را در استان سمنان دارد.
وی تصریح کرد : رشته های فنی مانند خیاطی نازکدوزی ،پیراهن دوز مردانه ، شومیز زنانه ، شیرینی پزی ، سرمه دوز دستی و سنتی ، تولیدچند رسانه ای ، برق ساختمان درجه 1و 2 ، برق صنعتی و تابلو ساز و تعمیر لوازم خانگی درجه 1و 2 از رشته های آموزش داده شده است.
فتحی ادامه داد: تعمیر لباسشویی و ظرف شویی ،تعمیرکار برق خودرو ، تنظیم موتور ، تعمیر کار اتومبیل های بنزینی ، هنر فرش ، طراحی فرش، قالی بافی تابلویی ، کشت زعفران ، پروار بندی دام ، پرورش گاوشیری ،پرورش بز سانن ، پرورش قارچ ،پرورش بلدرچین هم در این مرکز آموزش داده می شود.
وی با توجه به گذر زائران امام هشتم (ع) از شهرستان میامی افزود : این شهرستان با برخورداری از آثار تاریخی واماکن تفریحی گوناگون سالانه گردشگران زیادی را برای بازدید از آن ها به سوی خود می کشاند.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی گفت: به همین خاطر برگزاری کارگاه آموزش هتلداری و گردشگری و بومگردی در این شهرستان ضرورت بیشتری دارد که در این راستا یک کارگاه تا دی ماه امسال تجهیز و به بهره برداری می رسد.
فتحی بابیان این که میامی بیشترین تولید محصولات کشاورزی استان سمنان را دارد ، گفت : رشته های کشاورزی و دامپروری مانند پرورش قارچ ، پسته ، پرورش گیاهان دارویی ، پرورش گوسفند و مبارزه با آفات هم آموزش داده می شود.
وی گفت: افزایش اشتغالزایی با ارایه برنامه های مدون آموزشی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است.
به گفته فتحی پارسال 180 هزار نفرساعت آموزش فنی حرفه ای در این شهرستان ارایه شد که 6ماه امسال رشد 15 درصدی دارد .
در شهرستان میامی تعداد پنج آموزشگاه فنی حرفه ای فعال وجود دارد که حدود 45حرفه را آموزش می دهند.
شهرستان میامی با 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.