به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در یکصد و بیست و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: از 210 واحد 120 واحد صنعتی و 90 واحد کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یکهزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال 97 به 50 واحد تولیدی استان پرداخت می شود که 188 فرصت شغلی ایجاد می کند.
وی افزود: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید سال 97 و طی کارشناسی کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان، 50 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: از این 50 واحد معرفی شده 24 واحد مربوط به بخش صنعت و 26 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از آغاز ثبت نام تسهیلات رونق تولید سال 97 تعداد 210 واحد تولیدی استان متقاضی دریافت تسهیلات شده اند که از این تعداد 120 واحد صنعتی و 90 واحد کشاورزی بودند.
وی با اشاره به نظارت و پایش 146 واحد از 202 واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات در سال گذشته، بیان کرد: 79 درصد پرداخت تسهیلات تعهد شده محقق شد و با ایجاد 976 فرصت شغلی جدید در بخش صنعت 83 درصد از تعهد اشتغال در این واحدها محقق شده است.
اسودی گفت: در این جلسه پیرامون پرداخت تسهیلات یک شرکت در شاهرود مصوب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تبادل نظر و مشکلات بانکی و زیربنایی سه واحد تولیدی بررسی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطر نشان کرد: در بخش رفع موانع تولید این کارگروه تا کنون مشکلات 628 واحد تولیدی استان بررسی و برای رفع موانع یکهزار و 501 مصوبه در کارگروه تصویب شد که 73 درصد مصوبات اجرایی شد.
به گزارش ایرنا، یک صد و بیست و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، با حضور حشمت الله عسگری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری و جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی برگزار شد.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری بخش صنعت و معدن دارد که با اشتغال 51 هزار نفر 57 درصد اشتغال این استان را تامین می کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.