به گزارش ایرنا، محمدتقی اعرابی روز شنبه در نشست دیدار کارکنان اداره میراث فرهنگی مهدیشهر با امام جمعه این شهر در دفتر امام جمعه، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری، افزود: تنوع نان در مهدیشهر یک جاذبه گردشگری است و در زمان حاضر 12 نان این شهرستان در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی است.
وی بیان کرد: شهرستان مهدیشهر از نظر گردشگری، میراث فرهنگی و آثار تاریخی، تولیدات صنایع دستی، لبنیات و فرهنگ اصیل منطقه دارای ظرفیت بالایی است.
اعرابی افزود: گام‌های بزرگی برای توسعه گردشگری مهدیشهر برداشته شده و تحقق اهداف پیش بینی شده برای ترویج و رشد گردشگری مهدیشهر نیاز به مشارکت عمومی دارد.
وی با بیان اینکه گردشگری می تواند محور توسعه شهرستان مهدیشهر باشد، اظهار داشت: با عزم و مشارکت و حمایت عمومی، شهرستان مهدیشهر به یکی از قطب گردشگری استان سمنان تبدیل خواهد شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر، استفاده از فرصت فاصله کم تا بازار اصلی یعنی پایتخت کشور را زمینه ساز توسعه گردشگری مهدیشهر عنوان کرد.
اعرابی تاکید کرد: راه اندازی بازارچه تولید نان سنتی و برگزاری جشنواره غذا و نان از جمله برنامه های در دست اجرا برای توسعه گردشگری در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: ثبت خانه های تاریخی و بناهای با ارزش زمینه ساز حفظ آثار تاریخی است و ضرورت دارد زمینه توجه هر چه بیشتر شهروندان به آثار تاریخی و میراث فرهنگی این شهرستان با کمک امام جمعه این شهر فراهم شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: حضور عشایر ایل سنگسر ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر با علاقه های مختلف است و ایجاد پویش موزه شهر، با هدف معرفی این شهرستان و فرهنگ اصیل منطقه نیز در دستور کار است.
امام جمعه شهرستان مهدیشهر نیز در این نشست، تصریح کرد: اسلام با خوشگذرانی بدون گناه مخالفتی ندارد، باید از ظرفیت های گردشگری برای ماندگاری گردشگران استفاده شود و تحقق این راهبرد نیازمند برنامه ریزی است.
حجت الاسلام محمد بارانی گفت: ایجاد فضا برای تولید و عرضه نان مهدیشهری در کنار لبنیات زمینه ساز رشد و رونق اقتصادی این شهر در کنار تولیدات صنایع دستی می شود.
وی افزود: تنوع تولید نان در کنار وجود جاذبه‌های طبیعی در مهدیشهر می‌تواند یکی از راه‌های جذب گردشگر باشد.
به گفته بارانی، اقدامات مناسبی در زمینه ایجاد فضاهای گردشگری از سوی دولت صورت گرفته و ضروری است زمینه تسهیل روند کارهای اداری برای حضور و جذب بیشتر سرمایه گذاران در این شهرستان فراهم شود.
امام جمعه مهدیشهر افزود: شکوفایی ظرفیت های گردشگری موجب رونق اقتصاد منطقه می‌شود و ایجاد فضاهای بوم گردی یکی از نمودهای آن است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و غار دربند، جنگل رودبارک، سیاه دره، جنگل فینسک، منطقه حفاظت شده پرور، چشمه روزیه، شیرقلعه شهمیرزاد، کاخ ابراهیم خان یا شکارگاه ملاده، بخشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری این شهرستان است. به گزارش ایرنا، در سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی استان احداث شده است.
649 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.