حسن ارگی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مهدیشهر از ظرفیت های منحصر به فردی برای کمک به توسعه اقتصادی استان سمنان برخوردار است که باید مسوولان امر برای گردشگرپذیری این منطقه بیشتر تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: فاصله 2 ساعته از کویر سمنان تا مناطق ییلاقی شهمیرزاد، ظرفیتی دیدنی و بکر برای رونق اشتغال در استان سمنان است که در چند سال گذشته از این ظرفیت به معنی واقعی نتوانستیم استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه، موقعیت مکانی شهرستان مهدیشهر بسیار درخور توجه است، گفت: در کمتر از 2 ساعت می توان از منطقه کوهستانی به سواحل دریا رسید و باید با معرفی این ظرفیت ها، مسافران برای سفر به مناطق شمال کشور از این شهرستان ترغیب شوند.
ارگی ادامه داد: زیرساخت لازم برای جذب گردشگر در شهرهای مهدیشهر و شهمیرزاد فراهم است و با اجرای طرح های مطالعاتی و تدوین طرح آمایش سرزمین مبتنی بر اصل اشتغالزایی و گردشگرپذیری در دستور کار قرار دارد.
فرماندار مهدیشهر تصریح کرد: برای تحقق شعار از کویر تا خزر در چند سال گذشته اقدام های موثری انجام شد و افزایش تردد 30 درصدی مسافران به نسبت سال 92 از این شهرستان مهدیشهر، گویا تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از ظرفیت ها برای اشتغالزایی دراستان سمنان است.
ارگی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 20 تفاهم نامه برای ساخت اقامتگاه های بوم گردی و هتل در شهرستان مهدیشهر با فعالان اقتصادی به امضا رسید که در آینده نزدیک با عملیاتی شدن این طرح ها شاهد جهش اقتصادی و توسعه در این منطقه خواهیم بود.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و غار دربند، جنگل رودبارک، سیاه دره، جنگل فینسک، منطقه حفاظت شده پرور، چشمه روزیه، شیرقلعه شهمیرزاد، کاخ ابراهیم خان یا شکارگاه ملاده، بخشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، در سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی استان احداث شده است.
649 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.