به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست شورای عشایری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور، افزود: عشایر قشر زحمتکش و تامین کننده نیاز عمومی جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: عشایر درصد کمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما به نسبت جمعیت در تامین نیاز کشور پرفایده هستند.
وی ادامه داد: اگر در کشور به هر دلیلی راه تامین رزق و روزی بسته شود، ظرفیت عشایر برای تامین نیاز مردم کفایت می کند.
چاوشی، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت عشایری راهکار تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار داشت: اگر جمعیت عشایری تقویت شود توفیق بیشتری در تولیدات مورد نیاز جامعه محقق خواهد شد.
استاندار سمنان، مناطق عشایری را ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری دانست و افزود: آشنایی با سبک زندگی، آشنایی با آرامش زندگی عشایری با وجود فقدان امکانات شهری، هوای پاک و حضور در دل طبیعت، شور و شوق گردشگران را بر می انگیزد.
وی تصریح کرد: قانون تاخیر در پرداخت سررسید تسهیلات عشایر خسارت دیده از خشکسالی و سرمازدگی مصوب و ابلاغ شده و ضروری است بانک در اجرای این قانون همکاری لازم انجام شود.
استاندار سمنان گفت: از ظرفیت استان در پرورش دام به خوبی بهره برده نشده و ضرورت دارد تولیدات دامی استان با بهره گیری از پژوهشگاه رویان، افزایش یابد.
وی تصریح کرد: روند اداری به گونه ای باشد تا مراجعه عشایر به دستگاه های اجرایی کاهش یابد و عشایر کمتر درگیر امور اداری شوند.
استاندار سمنان، بر ایجاد فروشگاه برای عرضه محصولات عشایر تاکید و اضافه کرد: مسوولان هرچه زودتر این مکان را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری استان سمنان سه هزار و 181 خانوار و دام عشایری یک میلیون و 70 هزار راس دام سبک است.
٣٥ میلیون هکتار مناطق ییلاقی و قشلاقی در اختیار عشایر قرار دارد و تولید ٣٥ درصد صنایع دستی و ٤٠٠ هزار تن گوشت و شیر از سوی عشایر انجام می شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.