به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی و سرمازدگی امسال و سال گذشته استان سمنان، براساس بند (خ) ماده 33 برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، مشمول بخشودگی تسهیلات هستند.
وی اظهار داشت: در 2 سال گذشته وضعیت آب و هوایی به کشاورزان و تولیدکنندگان این استان خسارت جدی وارد کرده و توان بازپرداخت تسهیلات را از آن ها گرفته است.
وی ادامه داد: بیشترین تاثیر شرایط فعلی و نوسان های ارز در کشور بر دوش قشر کشاورز است و ضروریست مسوولان در اجرای تمدید بازپرداخت تسهیلات کشاورزان خسارت دیده و رفع دغدغه آن ها تلاش مضاعف داشته باشند.
به گفته معاون عمرانی استاندار سمنان براساس بند (خ) ماده 33 برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، سود و جریمه های تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی و خشکسالی بخشوده و پرداخت اصل وام به مدت سه سال تمدید می شود.
به گزارش ایرنا، 43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان فعالیت دارند و 11 هزار و 500 بهره بردار در اراضی و باغ ‌های این استان به خاطر سرمازدگی ضرر و زیان دیده ‌اند.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.