به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز شنبه در چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: حمایت از تولیدکنندگان در جلوگیری از کند شدن روند توسعه کشور حایز اهمیت است و هم افزایی و همراهی دستگاه های اجرایی با کارآفرینان و پرچم داران خط تولید منجر به شکوفایی، توسعه و پیشرفت کشور و استان با وجود فشارهای دشمن می شود.
وی شرایط حاکم بر کشور و فشارهای اقتصادی موجود را گذرا توصیف و ابراز داشت: شرایط حاکم بر کشور گذراست و بخش خصوصی در ایجاد ثبات و تحقق اهداف عالی دولت نقش خطیری را ایفا می کند.
استاندار سمنان به فرمایش های مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره و اضافه کرد: با توجه به تاکیدهای ایشان و شرایط حاضر، دولت در کنار بخش خصوصی با عزم جدی از این بخش حمایت می کند.

** تاکید بر تحول اقتصادی کشور با استفاده از توانمندی بخش خصوصی
چاوشی در ادامه به ایجاد تحول در عرصه اقتصادی کشور با استفاده از توانمندی بخش خصوصی و واگذاری اصل 44 تاکید و بیان کرد: واگذاری ها در قالب اصل 44 در گذشته به صورت جدی و به معنای واقعی نبود و در زمان کنونی نیز سخت گیری هایی وجود دارد، این در حالیست که اگر واگذاری ها در گذشته به درستی انجام می شد امروز شرایط متفاوت تری در کشور داشتیم.
وی تصریح کرد: امید است با بسته های حمایتی دولت تمامی مشکلات ارزی بخش خصوصی و تولید داخل حل و فصل شود و با بکارگیری نقاط مثبت مسایل ارزی شاهد رشد و شکوفایی صادرات و اقتصاد کشور باشیم.

**مبارزه با قاچاق کالا تشدید شود
استاندار سمنان به برخی از تدبیرها برای جلوگیری از قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از قاچاق کالا، فرصت های سرمایه گذاری جدید و ثبات اقتصادی در کشور را بوجود می آورد.
به گفته وی، به منظور جلوگیری از مفاسد نباید قوانین را به گونه ای وضع کرد که به بخش های خصوصی که حمایت کننده از اقتصاد جامعه هستند، آسیبی وارد شده و در کار آن اختلال ایجاد شود.

** صادرات غیرنفتی فرصتی طلایی برای کشور است
چاوشی ادامه داد: صادرات غیرنفتی فرصتی طلایی برای کشور است و در مقطع کنونی که کشور با تحریم ها و فشارها روبروست، رونق صادرات غیرنفتی حرکتی رو به جلو در عرصه اقتصاد کشور است.
وی با بیان این که کشور در عرضه نفت و صادرات آن در ماه های آینده دچار فراز و نشیب می شود، یادآور شد: این مهم تمرکز بر افزایش صادرات غیر نفتی را بیشتر از گذشته نمایان می کند.
استاندار سمنان به افزایش نامطلوب قیمت ارز اشاره کرد و افزود: صادرات یک میلیارد دلار تولیدات داخلی جزو برنامه های مدیران و مسوولان در این استان بوده که با گذشت 6 ماه نیازمند پیگیری جدی تر متولیان امر است.
وی افزایش ارز را فرصت مغتنمی برای جهش صادرات محصولات داخلی استان ذکر و تصریح کرد: اهتمام و اتخاذ تدابیر با هدف تبدیل تهدیدها به فرصت ها توسط بخش خصوصی و دولتی ضروری است.

** قوانین دست و پاگیر اقتصادی برطرف شود
چاوشی به برخی از ضوابط و دستورالعمل های دست و پاگیر اشاره و اضافه کرد: شرایط کنونی اقتصاد کشور رونق بازار تولید و حمایت از کالاهای داخلی به منظور افزایش صادرات را می طلبد که در این راستا برخی از ضوابط و دستورالعمل ها باید مرتفع شود.
وی با بیان این که تولیدکنندگان بخش خصوصی در صف مقدم جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند، گفت: وظیفه دستگاه های اجرایی به ویژه نظارتی بستر سازی مطلوب فضای کسب و کار در راستای حمایت از بازار داخل است.
چاوشی نسبت به لزوم شفاف سازی مقررات و ضوابط قانونی تاکید و خاطر نشان کرد: با وجود برخی مقررات پیچیده و ناپایدار در عرصه نبرد اقتصادی نمی توان پیروز میدان بود.
استاندار به تلاش در انعکاس اطلاعات به مقام های بالا اشاره و بیان کرد: با انعکاس اطلاعات در زمینه های مختلف به مسوولان کشوری و ایجاد زمینه حضور آن ها در استان، سعی بر این است مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در این دیار حل و فصل شود.
به گزارش ایرنا، در چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان، جمعی از مسوولان و مدیران بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد در زمینه اصلاح ماده 167 قانون مالیات های مستقیم، اصلاح برخی از مقررات بازرسی دفاتر و لزوم اخذ پیش فاکتور و فاکتور در ارایه تسهیلات در گردش مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.