به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (هفدهم تا بیست و سوم شهریورماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می شود.

** اقتصادی
- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی این استان برای افزایش کیفیت کالاها امسال 170 میلیارد ریال اعتبار دارد.
علی اصغر جمعه ای افزود: به طور یقین در نظر گرفتن خط اعتباری برای نوسازی ماشین آلات خط تولید نقش مهمی در افزایش توان واحدهای تولیدی، رونق تولید، اشتغالزایی و توسعه استان دارد.
- بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: انبارهای بدون شناسه که نسبت به اعلام موجودی کالا اقدام نکرده اند به عنوان انبار احتکار کالا ضبط می شود.
- مهدی یحیایی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یک انبار احتکار کالا حاوی یک هزار و 100 هود و سینک در شهرک صنعتی سمنان و انبار احتکار دیگر به ارزش500 میلیارد ریال از انواع لوازم یدکی در ایوانکی کشف شد.
- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: موافقت نامه سرمایه گذاری 2 طرح آبرسانی سمنان در قالب مشارکت بخش خصوصی به میزان 101 میلیارد ریال منعقد شد.
محمد طاهری اظهار داشت: طرح آب شیرین کن سرخه به ظرفیت روزانه سه هزار متر مکعب و طرح هیدرو پاور یا سامانه برق آبی در مسیر خط انتقال آب چشمه روزیه به سمنان، این 2 طرح است.
وی افزود: آب شیرین کن سرخه با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و نیروگاه برق آبی بر روی خط انتقال چشمه روزیه با سرمایه گذاری 86 میلیارد ریال در حال اجراست و به زودی تکمیل می شود.
- ابوالفضل حسن بیگی نماینده شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: پسته این شهرستان سالانه 10 هزار میلیارد ریال تولید ثروت دارد که می توان این رقم را به 40 هزار میلیارد ریال افزایش داد.

** فرهنگی و اجتماعی
- در گذشت آیت الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان و علمای بزرگ شیعه که پس از مراجعت از نجف اشرف در شاهرود اقامت داشت از خبرهای مهم و غم انگیز استان سمنان در هفته گذشته است.
- سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به منظور افتتاح 2 طرح آموزشی و دیدار با جمعی از فرهنگیان گرمسار در هفته گذشته به استان سمنان آمد.
وزیر آموزش و پرورش در این دیدار گفت: بخشی از ناهنجاری و آسیب های اجتماعی کنونی در جامعه مربوط به آموزش های اشتباه در مدارس است.
وی افزود: تا چند روز دیگر بیش از 14 میلیون دانش در 105 هزار مدرسه به تحصیل مشغول خواهند شد.
- یادواره سرداران و 230 شهید شهرستان مهدیشهر شامگاه روز پنجشنبه با حضور اقشار مردم و سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه اعظم مهدیشهر برگزار شد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره گفت: فرهنگ عاشورا با ترویج رویکرد جهادی و ایستادگی در مقابل دشمنان، عزت کشور ایران را دو چندان کرد.
- امسال همزمان با سراسر کشور، همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در 200 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: مردم نیک‌اندیش استان در مرحله نخست جشن عاطفه ها 15 میلیارد و 300 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند به صورت نقدی و کالایی کمک کردند.
سید جواد رضوی افزود: چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل دریافت صدقات برای اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت این اداره کل هزینه شد.

** میراث فرهنگی
- سرهنگ محمدرضا افضلی فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: چهار تن از حفاران غیر مجاز آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان آرادان با تلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی شناسایی و هنگام ارتکاب جرم دستگیر شدند.

** حوادث
- دو سانحه آتش سوزی یکی در مغازه کفش فروشی و دیگری در یکی از موکب های نینوایی در سمنان مهار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان گفت: علت حادثه آتش سوزی در کفش فروشی بازار در دست بررسی بوده و علت آتش سوزی در یکی از موکب کوچک عزاداری این شهر نیز به دلیل بی احتیاطی رخ داده است.
- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: پنج گمشده در کویر سمنان نجات یافتن.د
ایرج رئیسیان افزود: پنج نفر از مسوولان که دسترسی به آنان از ظهر پنجشنبه در کویر جنوب سمنان میسر نبود، بامداد جمعه پیدا شدند.
- واژگونی خودرو به دلیل خواب آلودگی و کشته شدن چهار سرنشین آن به علت پنهان ماندن از نظرها در محور سمنان-دامغان، واژگونی و آتش سوزی یک دستگاه خودروی تریلی در گردنه آهوان با بار گردو از دیگر مهمترین اخبار حوادث استان سمنان در هفته گذشته است.

** قضایی و انتظامی
- نیروی انتظامی استان سمنان امسال سه هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و در این مدت دو هزار قاچاقچی دستگیر شدند.
امسال کشف مواد مخدر در سمنان، 97 درصد افزایش داشته است.
- فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: بیش از یک تن انواع مواد مخدر با همکاری پلیس استان های سمنان و کرمان کشف شد.
سردار روح الامین قاسمی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان طی چند ماه کار شبانه روزی بر روی شبکه حمل و ترانزیت مواد مخدر، یک باند حمل مواد مخدر را شناسایی کردند.

** ورزش
- نایب قهرمانی امیر سیاوش ذوالفقاریان تیرانداز مهدیشهری در مسابقات جهانی، پایان مسابقات بسکتبال قهرمانی کارگران کشور به میزبانی شاهرود و قهرمانی ساپکو تهران و پایان رقابت های کاراته سراسری دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی با قهرمانی تیم تهران در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد واحد سمنان از جمله مهمترین اخبار ورزشی استان سمنان در هفته گذشته است.
7408/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.