به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی شکری عصر شنبه در گردهمایی مبلغان استان سمنان به مناسبت آغاز ماه محرم، با تأکید بر ضرورت تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، افزود: دشمنان می خواهند شیرینی 40 سالگی انقلاب اسلامی را به کام مردم تلخ کنند و به همین دلیل باید مبارزه با استکبار جهانی به صورت همه جانبه و جدی دنبال شود.
وی ولایت فقیه را رکن اصلی نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: روحانیت بعنوان پرچمدار انقلاب باید از این اصل حمایت کند و بی شک اگر دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی مراعات می شد امروز با شرایط بهتری رو به رو می شدیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر لزوم انسجام بین ارکان و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: ایجاد علاقه و تعصب به مولفه های هویت ملی مانند پرچم و سرود ملی، رعایت اخلاق کسب و کار و نهادینه کردن خود اتکایی در حمایت از نظام بویژه در ایام محرم مورد توجه قرار گیرد.
شکری با اشاره به ضرورت تحلیل مسائل خرافی و فرقه های نوظهور دروغین در جامعه، یادآور شد: باید از هرگونه بدعت و خرافه در مراسم و آیین های عزاداری جلوگیری کرده و به تدوین ارزش ها و سنت های اسلامی همچون نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان بپردازیم.
امام جمعه شاهرود هم در این همایش بر توجه به امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم تأکید کرد و گفت: به فرمایش قرآن تبلیغ باید مستمر باشد از این رو نباید فقط به سخنرانی ختم شود و رفتار و عمل صالح هم خود نوعی تبلیغ به شمار می رود.
حجت الاسلام عباس امینی امید آفرینی را یکی از معروف های مورد تأکید مقام معظم رهبری در جامعه دانست و ابراز داشت: اکنون کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته و دشمنان نیز در حال ایجاد فتنه هستند و باید توجه کرد تشخیص مرز بین بدبینی و انتقاد بسیار سخت است.
وی همچنین ترویج خرید کالای ایرانی و فرهنگ کار و تلاش در جامعه را از مبلغان خواستار شد و گفت: محرم بهترین زمان برای تبلیغ بوده و بهترین کارکرد مساجد در این ماه است.
محرم پارسال یکهزارو و 186 مبلغ در مساجد استان سمنان فعالیت کردند که از این تعداد یک هزار و 26 نفر بومی و بقیه غیربومی بودند.
در این استان 809 مسجد ، 156 حسینیه و 124 امامزاده وجود دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.